مواد خوراکی برای کاهش اضطراب اجتماعی!

مصرف این مواد خوراکی اندک رویی شما را درمان میکند.

تاثیر مواد خوراکی بر سلامت جسم آن قدر بدیهی است که احتیاج به توضیح ندارد. ولی برنامه غذایی بر سلامت ذهن ی اشخاص هم موثر است.

دستگاه گوارش علاوه بر هضم و جذب خوراک، بر اخلاق و رفتار و عواطف اشخاص نیز موثر است.

پژوهشگران موسسه پژوهشی ویلیام و مری (William & Mary) به همراه پژوهش گران دانشگاه مریلند طی بررسی‌های خود متوجه شدند که بین استفاده از خوراکی‌های تخمیری و اضطراب اجتماعی رابطه‌ای مستقیم وجود دارد. این پژوهشگران با انجام این مطالعه دریافتند افرادی که میزان بیشتری از این خوردنیها می‌خورند، نشانه‌های پایین‌تر از اضطراب اجتماعی دارند.

پژوهشگران می‌گویند: باکتری‌های مفید در خوردنی‌های تخمیر شده، محیط روده را بطور مطلوبی تغییر می‌دهند و این تغییرات روده، بر اضطراب اجتماعی اثر میگذارند.

اضطراب اجتماعی که بعنوان ترس از جمع یا همان سوشیال فوبیا نیز شناسایی شده است، هراس یکسره و قریب به اتفاق از موقعیت‌های اجتماعی است و یکی از رایجترین مشکلات اضطرابی محسوب می‌شود.

مبتلایان به این اختلال شاید از فعالیت‌های روزمره مانند ملاقات با غریبه‌ها، صحبت کردن در جمع، صحبت کردن با تلفن یا خرید کردن، بترسند.

اضطراب اجتماعی در کار، تحصیل و رابطه‌های گروهی اجتماعی اختلال ایجاد میکند و درمان آن با رفتار درمانی شناختی یا داروهای ضد افسردگی همگام است.

تصور میشود که از هر ده نفر ۱ نفر به این مشکل مبتلا باشد.

هم چنین اضطراب اجتماعی در خانم‌ها بطور رایج ۲ برابر آقایان است.

پژوهشگران در این بررسی ۷۱۰ نفر را مورد ارزیابی قرار دادند؛ آن‌ها یک پرسش نامه برای ارزیابی شخصیت و سبک زندگی به این اشخاص دادند که میزان مصرف خوارکی‌های تخمیر شده در ۳۰ روز را در آن درج کنند.

مواد غذایی

خوردنی‌های پروبیوتیک در اندک رویی

این خوارکی‌ها شامل ماست، شیر سویا، کلم ترش، برخی انواع شکلات تیره و ترشی‌ها می‌شد.این بررسی نشان داد، اشخاصی که خوردنی‌های تخمیر شده بیشتری مصرف می‌کردند، نشانه‌های پایین‌تر از اضطراب اجتماعی داشتند و این تاثیر در میان آنهایی که در معرض آسیب ژنتیکی اضطراب اجتماعی هستند.، بیشتر بود.

دکتر متئو هیلینایر از پژوهشگران این مطالعه گفت: بررسی‌های قبلی بر روی حیوانات مشخص کرده اند که پروبیوتیک‌ها می‌تواند سطح GABA را افزایش دهد؛ GABA یک ناقل عصبی است که کار داروهای ضد اضطراب شبیه بنزودیازپین‌ها از قبیل دیازپام را تقلید میکند.

پژوهشگران نتیجه گرفتند که مصرف خوردنی‌های تخمیر شده شامل پروبیوتیک‌ها، می‌تواند بعنوان یک مداخله اندک خطر به منظور کاستن اضطراب اجتماعی عمل کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =