مطالبی درباره گروه خونی

دسته خونی شما، گویای چیست؟

از اوایل قرن بیستم تا به امروز پژوهشگران توانسته اند ارتباط هایی بین نوع دسته خونی و برخی مریضی‌ها بیابند. در این جا به بعضی از این یافته‌ها درباره دسته خونی اشاره میکنیم.

انواع گروه خونی ها

دسته خونی‌های متفاوت

خون آدم از عناصر حیاتی و لازم شبیه بنا شده است، ولی در همین زمینه، تفاوت هایی وجود دارد که سبب شده چهار دسته خونی مختلف بوجود بیاید. (که هر کدام به ۲ دسته مثبت و منفی تقسیم می‌شوند)

چیزی که سبب تفکیک این چهار دسته میشود پادگنِ آنهاست؛ همان دستگاه دفاعی و ایمنی ایمنی که بر سطح گویچه‌های قرمز قرار دارد.

تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده که نشون میدهد چگونه جزئیات نوع دسته خونی می‌تواند الگوهایی از سلامت شخصی را نمایش دهد.

گفته میشود انواع گروه‌های خونی میتوانند از ما در مقابل بیماریهای گوناگون حفاظت کنند: از اوایل قرن بیستم تا به امروز پژوهشگران توانسته اند ارتباط هایی بین نوع دسته خونی و برخی مریضی‌ها بیابند.

در این جا به بعضی از این یافته‌ها درباره دسته خونی اشاره میکنیم.

چنانچه دسته خونی تان A باشد.
دسته خونی A دارای پادگن

A بر روی گویچه‌های قرمز پادتن‌های B در پلاسما است؛ چنانچه دسته خونی تان A باشد، میتوانید به دسته خونی A و B خون بدهید.
ترکیب پادگن‌های یک فرد در گویچه‌های قرمز این موضوع را مشخص میکند که چه مقدار هورمون می‌تواند پخش شود. چنانچه دسته خونتان A باشد، میزان هورمون اضطراب و نگرانی یعنی همان کورتیزول در پیکرتان بیشتر خواهد بود. از طرفی خطر پیشرفت سرطان معده در قیاس با دسته خونی O و B در این اشخاص ۲۰ درصد زیادتر است.

از طرفی آمار نشان میدهد که ریسک مشکلات قلبی در این اشخاص در قیاس با اشخاصی که دسته خونی O دارند هم پنج درصد بالاتر است.

افزون بر این، خطر انواع سرطان‌ها مانند بعضی از اقسام سرطان لوزالمعده و سرطان خون هم بین اشخاصی که این دسته خونی را دارند بیشتر بیان شده است.
اشخاصی که این دسته خونی را دارند بیشتر افرادی جدی و کوشا، خلاق، حساس٬ محافظه کار، صبور و مسئولیت پذیر هستند.
چنانچه دسته خونی تان B باشد.  چنانچه دسته خونی تان B باشد، تنها پادگن B بر روی گلبول‌های قرمزِ پادتن‌های A در پلاسمای شما وجود دارد.

شما می‌توانید به اشخاصی که دسته خونی B و AB دارند خون بدهید. ریسک مشکلات قلبی در آنهایی که دسته خونی B دارند نسبت به افرادیکه دسته خونی شان O است، ۱۱ درصد زیادتر بیان شده است.

پژوهشگران کالج هاروارد دریافتند خانمهایی که دسته خونی AB یا B دارند خطر پیشرفت بدخیمی تخمدان در اونها بیشتر وجود دارد، ولی چنانچه دسته خونی تان B باشد، هرگز محل تشویش و نگرانی نیست.

آن گروه از افرادی که دسته خونی B دارند، شمار دسته‌های میکروب‌های بافایده و مفید در آن‌ها ۵۰ هزار برابر افزون‌تر از افرادی است دسته خونشان A یا O است.

اشخاصی که این دسته خونی را دارند بیشتر افرادی هستند که میتوانند به شور و شوق٬ فعال بودن٬ خلاقیت و پایداری خود افتخار کنند.
چنانچه دسته خونی تان AB باشد.
این اشخاص هم پادگن‌های A و هم B بر روی گویچه‌های قرمز دارند٬ و پادتن‌های A و B در پلاسمایشان وجود ندارد.

چنانچه دسته خونتان AB مثبت باشد، میتوانید به کسیکه دسته خونی اش AB است خون بدهید. اشخاصی که دسته خونی AB دارند ریسک مشکلات قلبی در آن‌ها نسبت به دسته خونی O حدود ۲۳ درصد زیادتر است. در حقیقت داشتن دسته خونی AB احتمال این موضوع را ۲ برابر بیشتر مینماید که مادری از مشکلات مرتبط به فشار خون – که آنرا پره اکلامپسی می‌نامند – رنج ببرد.

بررسی‌ها نشان میدهد آن گروه از افرادی که دسته خونی AB دارند ۸۲ درصد درصد بروز مشکلات شناختی در آن‌ها در قیاس با اشخاصی که گروه‌های خونی دیگری دارند بیشتر است؛ به ویژه مواردی مانند یادآوری خاطره٬ زبان و دقت و توجه.

چنانچه دسته خونی تان AB است، فردی خونسرد، آرام، منطقی و انعطاف پذیر و یا فردی مردد و دودل، فراموش کار و بی مسئولیت هستید.
چنانچه دسته خونی تان O باشد.
چنانچه در دسته‌ی دسته خونی O قرار دارید، پادگن‌های A و B روی گلبول‌های قرمزتان وجود ندارد ولی هر دو پادتن A و B در پلاسمایتان هست.

دسته خونی O مثبت یکی از رایجترین گروه‌های خونی است؛ دسته خونی O منفی فقط می‌تواند به O منفی خون بدهد. چنانچه دسته خونی تان O است، درصد بروز جراحت در شما و نیز خطر وبا بیش‌تر است. خبر خوش اینست که اشخاصی که دسته خونی O دارند ریسک ظهور سرطان لوزال معده و میزان مرگ و میر ناشی از مالاریا در آن‌ها اندک‌تر از اشخاصی است که گروه‌های خونی دیگری دارند.
اشخاصی که این دسته خونی را دارند، افرادی با اعتماد بنفس ، مصمم و با اراده و اهل شهود هستند ولی متأسفانه احتمال دارد سردمزاج، غیرقابل پیشگویی و نیز معتاد به کار هم باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 5 =