راه درمان آکنه

جدیدترین روش درمان آکنه کشف شد.

یکی از رایجترین اختلالات پوستی آدم که فرضیات زیادی در زمینه علت‌های پیدایش و مداوای آن مطرح شده، آکنه یا جوش غرور جوانی است این مریضی در بخش زیادی از جوانان در سالهای بلوغ پدید میآید و شدت آن در انسانهای مختلف متفاوت است و اکثراً بعد از سن بیست و ۵ سالگی التیام و بهبود مِی یابد.
جوش‌های غرور به صورت دانه‌های قرمز، جوش‌های سر تیره، و توده‌های محکم زیر پوستی در منطقه گونه، بینی، پیشانی، پشتِ گردن، و قسمت فوقانی پشت و سینه ظاهر می‌شوند.

این جوش‌ها در پایه یک مو به وجود می‌آیند و متعاقب از آماس، ملتهب شدن و انسداد مجرای غده چربی کنار مو هستند.

پیدایش آکنه متعاقب از یک دلیل خاص نیست بلکه چندین عامل در پیدایش و شدت آن نقش دارند: ارث، میکروب‌ها، نوع خوراک، مشکلات عصبی و روحی، تغییرات غددی هورمونی، نوع پوست، بهداشت صورت، استفاده از بعضی داروها، و بعضی ازبیماریها

محققان مدعی شده اند که یک راه جدید که تاکنون ناشناخته بوده را شناسایی کرده اند که میتواند به درمان‌های جدیدی برای آکنه منتج شود.

این محققان می‌گویند راهی را کشف کرده اند که در آن باکتری سبب پیدایش ملتهب شدن در پوست میشود.

پوست نخستین خط دفاعی در مقابل میکروبها است.

ولی هم چنین بطور مستمر و مداوم در مواجه با انواع باکتری‌ها قرار گرفته و عموما با آن‌ها نبرد نمی‌کند.

درمان آکنه

محققان مدعی کشف راه جدیدی برای درمان آکنه شدند.

دکتر ریچارد گالو از دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو بیان نمود: اینکه آدم چگونه اینهمه باکتری بر روی سطح پوست خود را تحمل میکند به یک معمای بزرگ تبدیل شده است.

انسان‌ها عموما با این باکتری‌ها کنار می‌آیند ولی در برخی موقعیت‌ها این تحمل شکسته شده و فرد به عفونت مبتلا میشود.

در این تحقیق تیم گالو بر روی باکتری Propionibacterium acnes یا P

acnes متمرکز شده اند.

همانگونه که از نام آن پیداست، این باکتری می‌تواند به بروز آکنه و هم چنین بعضی از عفونت‌های دیگر یاری رساند.

Pacnes بطور معمول بی هیچ خطری بر روی پوست زندگی میکنند.

ولی وقتیکه این باکتری‌ها در بعضی از شرایط خاص گرفتار شده و در یک منفذ مسدود می‌شوند، توسط چربی احاطه شده و هیچ هوایی به آن‌ها نمی‌رسد که در نهایت بازتاب التهابی بنام آکنه ظهور میکند.تیم گالو مدعی شدند که در این تحقیق نشانه هایی برای علت این اتفاق پیدا کرده اند.

پژوهشگران در آزمایشات متوجه شدند که P acnes تحت شرایط خاصی، اسیدهای چربی را تراوش میکنند که دو آنزیم در کراتین وسیت (سلول هایی که خارجی‌ترین لایه از پوست را تشکیل می‌دهند) را مهار می‌کنند که این امر به نوبه‌ی خود، باعث افزایش واکنش‌های التهابی سلول‌ها میشود.

گالو بیان نمود: ما یک راه تازه را کشف کرده ایم که در آن باکتری سبب پیدایش ملتهب شدن میشود.

به بیان گالو این یافته‌ها می‌تواند به توضیح رویه اساسی آکنه و فولیکولیت (التهاب فولیکول مو که سبب جوش و نشانه‌های دیگر پوستی می‌شود) یاری رساند.

دکتر آدام فریدمن استادیار پوست در دانشگاه پزشکی و علوم بهداشتی جورج واشنگتن در واشنگتن دی سی گفت: درک مناسب‌تر از چرایی این موضوع می‌تواند به ارائه درمان‌های جدید یاری رساند.

وی در انجام این تحقیق نقشی نداشته ولی بر این عقیده است که این تحقیق جدید می‌تواند درهای زیادی را به طرف تحقیقات علمی آتیه باز کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =