داشتن عمری طولانی

چجوری عمرمون رو طولانی تر کنیم؟

چگونه عمر طولانی داشته باشیم؟

جاودانگی و عمر طولانی داشتن از آرزو‌های بشر است که تحقق این آرزو با سلامت ذهن ی و بدنی اشخاص در رابطه است. باید‌ها و نباید‌های تغذیه ایی و داشتن ورزش مستمر به افزایش طول زندگی در آدم می‌انجامد. این نوشتار به شما یاری می‌نماید تا طول زندگی بیشتر توام با سلامتی داشته باشید.

راهکار‌های سلامتی برای آن هایی که میخواهند ۱۰۰ ساله شوند.

متخصصان به افرادیکه می‌خواهند طول زندگی طولانی داشته باشند توصیه‌های زیر را دارند.
بعضی از اهالی کره زمین در مناطقی زندگی میکنند که بدلیل خصوصیات ژنتیکی خاص، نوع برنامه غذایی اهالی و مواردی از این دست، شاخص طول زندگی بالاست و اشخاص حتی تا ۱۰۰ سالگی هم زنده می‌مانند.
از جمله این منطقه‌های مشهور می‌توان جزیره اوکیناوا در کشور ژاپن، ای کاریا در یونان، لومیا لیندا در کالیفرنیای آمریکا و شبه جزیره نیکو در کشور کاستاریکا را نام برد اهالی این منطقه‌ها به نحو منحصر به فردی به ورزش و تحرک جسمانی اهمیت می‌دهند و ولو در سن و سال بالا ورزش کردن گروهی هر روزه را ترک انجام نمی‌دهند هم چنین کاهش اضطراب و نگرانی ، نداشتن دلواپسی و مثبت اندیشی از جمله دیگر خصوصیات مشترک اهالی این منطقه هاست.
اجتناب از پرخوری و دست کشیدن از غذا خوردن هنگامی که هشتاد درصد سیر شده اید از جمله دیگر مجراهای حفظ سلامتی است که اشخاص سالمند بالای ۱۰۰ سال از دوره نوجوانی آن را ملاحظه میکنند.
بکارگیری مواد خوراکی تندرست و سالم علی الخصوص میوه و سبزی‌های تازه، مواد لبنی، دانه‌های غلات و حبوبات، پیاده روی به اندازه طولانی طی روز و اجتناب از استفاده از سیگارت هم از جمله رمز‌های داشتن عمر طولانی در این مردمان است که در جغرافیای پراکنده‌ای در جهان زندگی میکنند، ولی خصوصیات اندک و بیش مشترکی در سبک و شیوه زندگی دارند.
شرکت در جمع‌های مشترک و فامیلی هم از جمله عادت‌های این افرادست و بطور معمول خانواده‌های پرجمعیتی دارند متخصصان اکنون در کوشش به منظور ساخت نسل جدیدی از دارو‌ها برای معکوس کردن رویه کهنسالی سلولهای بدن و برنا سازی آن‌ها هستند و حتی تخمین زده میشود در قرن‌های آتیه انسان‌ها طول زندگی بسیار بیشتری به نسب انسان‌های امروزی داشته باشند، ولی تا آن زمان، ملاحظه روش مردمانی که به سن و سال بالا به همراه سلامت بدنی و روحی رسیده اند می‌تواند کلید رسیدن به عمرزیاد باشد.

داشتن عمری طولانی

تغذیه درست و ورزش کردن یکی از راههای داشتن عمر طولانی می‌باشد.

راز طول زندگی درکشورهای جهان

استرالیا
اندک بودن شمار سیگاری‌ها، چاق و زیر خط فقر در این سرزمین و کشور ازمهمترین عوامل طولانی بودن عمر مردم این قسمت از دنیاست.

البته پیشگویی میشود با گسترش چاقی، امید به زنده ماندن در این سرزمین و کشور هم کاسته شود..

سوئد

این سرزمین و کشور از نظر داشتن وضعیت اقتصادی تازه شکوفا شده و از دید ساختار سلامت و بهداشت همگانی یکی از برترین وضعیت‌ها را در دنیا داراست.

شمار سیگاری‌ها در این سرزمین و کشور کمترین میزان را بین سرزمین‌های توسعه یافته دارد.

ژاپن
این سرزمین و کشور کمترین آمار چاقی را در میان سرزمین‌های صنعتی دنیا داراست.

داشتن رژیم تغذیه‌ای سالم شامل سبزی‌ها، ماهی و برنج از ویژگی اساسی ژاپنی‌ها بحساب میآید.

خیلی از افراد این سرزمین و کشور پیش از سیر شدن دست از خوردن غذا می‌کشند.

هنگ کنگ
مردم این سرزمین و کشور دارای برنامه غذایی شامل سبزی‌ها و برنج هستند و بکارگیری گوشت را به کمترین حد رسانده اند، همین عامل سبب کاهش چشمگیر شمار افراد دارای وزن بسیار بالا و بدنبال آن کاهش شمار گرفتاران به سرطان و بیماری قلبی در هنگ کنگ شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =