اثرات روغن زیتون روی طول عمر

با روغن زیتون میتوان عمر طولانی‌تری داشت

قبل از این بارها در زمینه رازهای طول زندگی و داشتن زندگی تندرست با طول زیادتر در زیبان گفته ایم، اینبار به نتیجه‌ی تحقیقات جدیدی از سوی متخصصان می‌پردازیم که مصرف نوعی روغن گیاهی را به منظور بهبود تندرستی و افزایش طول زندگی توصیه میکنند.

خواص روغن زیتون

خواص و فواید روغن زیتون برای بدن

روغن زیتون طول زندگی آدم را افزونتر مینماید.

یک قاشق خوراک خوری روغن زیتون در طی روز، تمام چیزیست که احتیاج دارید، تا خطر سکته مغزی و سرطان را کمتر کنید.، به بیان متخصصان خوردن یک قاشق خوراک خوری از این روغن در طی روز، می‌تواند یاری رساند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید.

روغ زیتون، یک عنصر کلیدی در رژیم تغذیه‌ای سالم مدیترانه‌ای است که گفته میشود، طول زندگی را افزایش میدهد و برای تندرستی خیلی بافایده است..

 روغن زیتون برای سرطان

خاصیت روغن زیتون برای تندرستی

کاهش حملات قلبی با روغن زیتون

هم اکنون، دکتر سارا برور ( کارشناس تغذیه ) و جولیت کولل (مشاور پزشکی)، در کتاب (بهتر بخورید و طولانی‌تر زندگی کنید)، ادعا میکنند که روغن زیتون، می‌تواند سال‌ها، بطول عمر شما بیفزاید. آن‌ها میگویند که در پخت و پزهای هر روزه، از این روغن بهره جویی کنید که شامل خاصیت آنتی اکسیدانیوهستند، که می‌تواند به جلوگیری یا کاهش رشد سرطانی یاری رساند و خطرات مبتلا شدن به حملات قلبی و سکته مغزی را نیز کاهش میدهند (که تمام اینها از رایج‌ترین کشنده‌ها در دنیا هستند)

و هم چنین متخصصان میگویند که شاید اثرات زیان آور کلسترول، فشار خون ، بیماریهای در ارتباط با سن را کم می‌کند و کارکرد شناختی را التیام و بهبود میبخشد آن‌ها ادعاهای علمی نیز مبنی بر اینکه، افزودن روغن زیتون به روش غذایی خود، می‌تواند به مردم یاری رساند تا از بیماریهای کشنده جلوگیری کنند، وجود دارد.

 روغن زیتون برای بیماری قلبی

پیشگیری از سکته با روغن زیتون

فواید روغن زیتون برای بالا رفتن طول عمر آدم

روغن زیتون، حاوی کالری زیادی است و هم چنین لبریز از چربیهای اشباع نشده هستند، که کلسترول و ریسک مبتلا شدن به حمله و سکته قلبی و سکته مغزی را کاهش میدهند. این روغن، محتوی مقادیر زیادی از ویتامین E است، که سبب تندرستی پوست و چشم‌ها میشود و دستگاه دفاعی و ایمنی بدن را نیز تحکیم میکند.

از هر سه نفر انگلیسی، ۱ نفر به علل و دلایل متفاوت به سرطان مبتلا میشود و یک چهارم تمام مرگ و میر‌ها در انگلیس و آمریکا، (که صد‌ها یا هزاران نفر در هر ساله میباشد)، به خاطر بیماری قلبی است؛ دکتر سارا و جولیت میگویند: روغن زیتون با ارزش فوق العاده، با پلی فنل‌ها پکیج بندی میشوند، که بسیاری از اونها، به عنوان از ویتامینهای و آنتی اکسیدانها عمل میکنند.

روغن زیتون ضد سرطان

با روغن زیتون عمرتان زیاد میشود.

روغن زیتون ضد سرطان

تحقیقات بخش زیادی از گذشته تا به الان، نشان میدهد که روغن زیتون به تنهایی، می‌تواند سلول‌های سرطانی را نابود کند.

محققان در سال ۲۰۱۵، طی مطالعاتی در دانشگاه راتگرز در نیوجرسی متوجه شدند که، روغن زیتون چگونه می‌تواند با سرطان نبرد کند.

پژوهشگران متوجه شدند که ماده‌ای بنام (oleocanthal)، در روغن زیتون وجود دارد، که سلول‌های سرطانی را در بدن انسان‌ها میکشد، بدون این که کوچکترین زیان، و ضرری به آن‌ها برساند این ماده، با تجزیه بخشی از سلولهای سرطانی که لیزوزوم نام دارد و آزاد کردن پروتئین‌ها، می‌تواند سرطان را از میان ببرد..

وقتیکه محققان این ماده را در آزمایشگاه به سلولهای سرطانی اعمال کردند، بسیار سریع، در طی نیم یا یک ساعت، از بین رفتند محققان میگویند که: لیزوزوم، مرکز بازیافت سلول‌ها است؛ لیزوزوم، یک سلول تنها و جدا شده است، که بخاطر سمی بودنش میباشد پر از آنزیم‌های تهاجمی است، که می‌تواند هر چیزی را که با آن رابطه برقرار کند، از میان ببرد با وجود این (oleocanthal)، به سلولهای تندرست و سالم آسیبی نمیرساند فقط آن‌ها را به خواب میبرد و روز بعد مجددا به حالت طبیعی و نرمال باز میگردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =