روش کموتراپی برای درمان ریزش مو

درمان کاهش و ریزش مو در کموتراپی با قرص‌های ضد بارداری

غالبا بیماران کموتراپی با مشکل کاهش و ریزش مو نبرد میکنند با بکارگیری درمان بدین روش، موها زیان خواهند دید ولی بعد از انتها مرحله کموتراپی رشد مو ‌ها از سرگرفته خواهد شد به منظور مواجهه و جلوگیری از این امر می‌توانیم راهکارهای پزشکی شایسته‌ای در پیش بگیریم که در دنباله خواهید خواند.
کموتراپی، یکی از شیوه‌های درمانی بدخیمی است که سلول‌های سرطانی را برای تخریب مورد هدف قرار میدهد.

با وجود این، سلول‌های دیگری از تن نیز که سریع تقسیم می‌شوند مانند فولیکول‌های مو، تحت تاثیر کموتراپی قرار میگیرند و زیان می‌بینند.

بنابراین، کموتراپی منحصراً به موهای سر زیان نمی‌رساند، بلکه می‌تواند. موهای ابرو ‌ها، مژه‌ها و موهای نواحی دیگر تن و بدن را هم پایین کند. البته با گذشت چند هفته از انتها و پایان رویه کموتراپی، رشد مو ‌ها نیز مجدد آغاز میشود. بالا بودن سطح آندروژن در بدن در برخی از خانم‌ها، کاهش و ریزش مو می‌تواند به دلیل وجود آندروژن یا هورمون‌های مردانه اتفاق بیافتد. حتی این دشواری می‌تواند وراثتی باشد یا در مسائلی مانند کیست داخل تخمدان ، بارداری و یائسگی ریشه داشته باشد.

درمان کاهش و ریزش مو در شیمی درمانی

تندرستی بدن، استفاده از قرصهای ضدبارداری می‌تواند به رفع مشکل خانم‌ها یاری رساند. البته در بعضی از موارد، خانمها به استفاده از دارو ‌های ضدآندروژن احتیاج دارند.

با وجود این، خانم‌ها نباید خودسرانه و برای رویارویی با ریزش موها، مصرف قرص‌های ضدبارداری یا داروهای ضدآندروژن را آغاز کنند.

همه آنها در صورت رویارویی با این دشواریها، قطعا بایست نزد دکتر بروند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =