عادات غلط

۷ عادت غلط که به سلامتی صدمه میزند

۷ عادت غلط که به سلامتی صدمه میزند.

اشخاص عادتهای گوناگونی دارند وقتی عادت جدیدی پیدامی کنیم ترک ان بسیاردشوار است ولی بعضی عادتهای روزمره هستند که به سلامتی صدمه می‌زنند و تغییر آن زمان احتیاج دارد در این بخش تندرستی زیبان ۷عادتی که به سلامتی صدمه میرساند را شرح میدهیم.

عادت غلط و ضد سلامتی که دائم انجام می دهید.

مسواک زدن دندان‌ها درست بعد از خوردن غذا
خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های اسیدی به مینای دندان ولایه زیرین عاج صدمه میزند وقتی درست بعد از خوردن غذا مسواک بزنید اسیدها به عمق فرو میرود و بیشتر به عاج دندان صدمه میزند.
عادت غلط

عادت غلط مسواک کشیدن دندان‌ها بلافاطله بعد از خوردن غذا

پیشگیری از عطسه کردن
وقتی هنگام عطسه کردن دهان را می‌بندید یا دماغ را می‌گیرید فشار درون جمجمه بالا میرود و به واسطه‌ی آن آشفتگی در گردش خون مغز بوجود می‌آید و به هم فشردگی رگهای خونی و ساختارهای عصبی را در پی دارد در نهایت احتمال دارد احساس سردرد ، زیان رگهای خونی و مشکلات شنوایی پیدا کنید.
استفاده زیادتر از حد از عطر
عطر و ادکلن‌های تجاری از مواد تصنعی درست شده و استفاده بیشاز حد ان سبب گیجی حالت تهوع خواب آلودگی میشود، هم چنین مواد تصنعی زیان آور درعطر سبب خارش چشم و حلق میشود.
حفاظت خوراک در ظروف پلاستیکی
ظروف پلاستیکی از مواد شیمیایی تشکیل شده است وقتی خوراکی هارا در نایلون یاظروف پلاستیکی حفاظت کنید مواد شیمیایی به خوراکی‌ها نفوذ میکند و اثرات منفی روی غده‌های داخلی می‌گذارد، خوراکی هارا در ظروف سرامیکی یا استیل حفاظت کنید.
بکارگیری گوشی همراه هوشمند پیش از خوابیدن
نور آبی گوشی همراه مانع تراوش هورمونی بنام ملاتونین میشود این هورمون در تنظیم خواب تاثیردارد و اگرقبل از خواب با گوشی همراه بازی یا هر کار دیگری انجام دهید خواب خوبی نخواهید داشت چرا که سطح ملاتونین پایین می‌آیدو سبب افسردگی ، چاقی، بیماری قلبی و کاستی ساختار ایمنی بدن میشود.
عادت غلط
عادت غلط بکارگیری گوشی همراه پیش از خوابیدن
بکارگیری صابون‌های آنتی باکتریال
صابون‌های آنتی باکتریال این که این استریل میکند اما استریل کردن مهلت را برای ورود باکتری‌های زیان آور در بدن ایجاد میکند، بعضی از باکتریهای مفید روی روی پوست زندگی و نقش با اهمیتی را در حفاظت بدن ایفا مینماید وقتی دست رابا این صابونها بشویید بدن را در مخاطره باکتری‌های زیان آور گذاشته اید.
پوشیدن شلوارهای تنگ
برخی‌ها می‌خواهند طبق مد پیش رویه ولی برای بدن مناسب نیست، شلوار تنگ به جسم می‌چسبد و نمی‌گذارد هوا به آسانی مبادله شود بهمین علت درعصبها دشواری هایی ایجاد میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دو =