میکروب های در بدن عامل سرطان

درمان بدخیمی هر کس در بدن خودش است!!!

تاکنون محققان داروهای فراوانی را برای درمان بدخیمی ارائه کرده اند و تحقیقاتشان هم همچنان ادامه دارد. ولی در تحقیقات علمی تازه به این جمع بندی رسیده اند که باکتری‌ها و میکروب‌های موجود در بدن هم میتوانند عاملی برای درمان بدخیمی باشند.

پژوهش‌های نوین, آشکار کرده اند که باکتری‌های موجود در درون و اطراف بدن، کلید درمان اثربخش سرطان محسوب میشوند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، شیوه‌های گوناگونی، از آنتی بادی ‌ها تا واکسن‌های گوناگون و شکستن کدهای ژنتیکی به منظور مواجهه با سرطان مورد آزمایش قرار گرفته اند که تاحدودی در مهار این اختلال مهلک موفق بوده اند؛ ولی باکتری هایی که بدن آدم میزبان آنهاست، توانایی دارند نقش موثرتری در رویارویی با سرطان در آتیه نزدیک ایفا کنند.

باکتری های موجود در بدن سرطان را درمان می کنند.

میکروبیوم (Microbiome) چیست؟

میکروبیوم (Microbiome) مجموع ژنوم تمامی میکروب هایی است که بدن آدم میزبان آنهاست.

بدن آدم میزبان تعداد قابل توجهی باکتری است که در درون و خارج از تن، در روده یا پوست آدم زندگی میکنند، این اجتماعات میکروبی یا میکروبیوم در رابطه تنگاتنگی با سلامت آدم هستند.

میکروبیوم در سرطان نیز نقش با اهمیتی ایفا می‌کند؛ بخش زیادی از باکتری‌ها مسیر تکاملی یافته اند تا دی ان ای دیگر سلول‌ها را بعنوان یک مکانیسم دفاعی تغییر دهند که این مسأله می‌تواند به آغاز یا درمان بدخیمی منتج شود.

برخی باکتری‌ها در شرایط خاص باعث ظهور سرطان می‌شوند؛ این در حالیست که بعضی از اقسام خاص باکتری‌ها توانایی دارند نقش حفاظتی ایفا کرده و خاصیت سرطان زایی بیابند.

باکتری‌ها از سه طریق توانایی دارند سرطان را تحت اثر قرار دهند: نخست از مسیر تغییر دادن شمار سلول‌های تکثیر شده، دوم از مسیر اثرگذاری بر دستگاه ایمنی و سوم از مسیر اثرگذاری بر سوخت و ساز سلولی

در یک محیط جدید، باکتری می‌تواند جواب ایمنی سلول‌ها را غیرفعال کند یا بصورت بیهوده این جواب را فعال کند که سبب پیدایش التهاب و شرایط خودایمنی و نهایتا فروپاشی بافت میشود.

هم اکنون متخصصان میتوانند با دستکاری باکتری‌ها، به دستگاه ایمنی به منظور مواجهه با انواع خاصی از سرطان یا باکتری‌های عامل ظهور بدخیمی، کمک کنند.

کارکرد درمان هایی که مانند یک موشک، تنها منطقه سرطانی را هدف گذاشته و تمام بدن را گرفتار نمی‌کند، از مسیر تحکیم میکروبیوم محلی تحکیم می‌شوند.

پژوهشگران قصد دارند در تحقیقات آتی خود، چگونگی بکارگیری باکتری‌ها برای تشخیص سرطان و شناسایی دارای استعداد مبتلا شدن به پیامدهای جانبی را مورد وارسی قرار دهند که به منظور درمان طیف وسیعی از سرطان‌ها کاربرد خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =