واکسن جدید ایدز اچ آی وی امید تازه خلق کرد.

واکسن جدید ایدز – اچ آی وی برآیند امیدوار کننده‌ای گرفت.

واکسن ایدز اچ آی وی بعد از تست دارویی جهت بلند قد شدن رت دستگاه ایمنی روی ۴۰۰ آدم بالغ تزریق شد و سبب توقف در دو سوم میمون‌های آزمایشگاهی آغشته به این ویروس شد محققان اعتقاد دارند که ۳۵ سال بعد از همه گیر شدن بیماری ایدز در نهایت توانسته اند واکسن اچ آی وی را ایجاد کنند.

برآیند امیدوار کننده آزمایش «واکسن HIV» در فاز انسانی

آزمایشات شکل گرفته نشان میدهند که تزریق این واکسن در دو سوم از موردهای این ویروس را متوقف کرده و این درحالی است که سبب بلند قد شدن رت دستگاه ایمنی در ۴۰۰ فرد تندرست و سالم شده است.

تاکنون فقط چهار واکسن اچ آی وی روی آدم تست شده است و این تست فعلی نقطه عطف با اهمیتی است که تحت نظر تیم بین کشوری از محققان دانشگاه هایی نظیر هاروارد و MIT شکل گرفته است.

کشف واکسن جدید ایدز اچ آی وی

آن‌ها واکسن را ۶ بار به میمون‌های ریسوس زدند و فقط یک سوم از آنها آلوده شدند؛ در آزمایشی بنام «ایمبوکودو» (یک کلمه‌ی ناتالی برای سنگ)، نیز آزمایش جدیدی را شروع کردند.

به گفته‌ی پروفسور دن باروچ، استاد پزشکی در دانشگاه هاروارد، بوستون و مرکز پزشکی دایکسون اسرائیل، که پیگیری این بررسی‌های را نیز در دست دارد، معتقد بودند که خانم‌ها بیشتر در معرض ریسک مبتلا شدن به ویروس اچ آی وی هستند و محققان امیدوارند این تست تا سال ۲۰۲۱ نتیجه دهد.

او گفت: ” برآیند حاصله نقطه عطف با اهمیتی است.

این بررسی نشان میدهد که واکسن بازتاب شدید واکنش‌های ایمنی دربرابر چالش ویروسی در میمون‌ها، ایمنی ۶۷ درصدی ایجاد میکند.

” این برآیند باید با مراقبت و محتاطانه تفسیر شوند.

ما مشتاقانه درانتظار برآیند مرحله ۲b ایمبوکودو که مشخص و تعیین مینماید آیا این واکسن از دچار شدن آدم به ویروس اچ آی وی جلوگیری میکند یا نه، هستیم.

واکسن ایدز با استراتژی جدید کشف شد.

محققان ۳۹۳ فرد بالغ تندرست و سالم، بین هجده تا پنجاه سال را از کلینیک هایی از شرق افریقا، آفریقای جنوبی، تایلند و ایلات متحده از فوریه ۲۰۱۵ تا اکتبر ۲۰۱۵ گزینش و انتخاب کردند.

به طور رندوم یکی از هفت واکسن ترکیبی اختصاص داده شده یا یک پلاسبو، پیش از دادن چهار واکسن در مرحله ۴۸ هفته‌ای به آنها تزریق کردند.

محققان امیدوارند که این دارو یک واکسن جهانی باشد، چراکه آماده شده از چندین نوع مختلف ویروس اچ آی وی می‌باشد از سمت دیگر واکسن‌های قبلی محدود به مناطق خاصی از دنیا بوده اند.

واکسن ایدز HIV

برآیند امیدوارکننده آزمایش واکسن ایدز اچ آی وی بر روی آدم

کسب برآیند امیدوارکننده از واکسن اچ آی وی

این آزمایش‌ها روشن کرد که تمام واکسن‌های آزمایش شده قادر به ایجاد واکنش‌های ایمنی ضد اچ آی وی در افراد تندرست بودند؛ به گزارش اورت، تخمین زده میشود در انگلستان ۸۹، ۴۰۰ نفر با این ویروس نبرد میکنند.

طبق شواهد موجود، در انگلستان آگاهی درمورد این ویروس به طرز هشدار آمیزی رو به کاهش است.

در یک نظر سنجی فقط چهل و پنج درصد اشخاص مجراهای انتقال ویروس اچ آی وی را بطور کامل میدانستند؛ این مریضی در لندن شایعتر است و گزارشات نشان میدهد ۴۰ درصد اشخاص مبتلا، در لندن زندگی میکنند و تقریبا یکی از هر ۵۰ نفری که در شهر لامبث زندگی میکنند مبتلا به این ویروس می‌باشند.

حدود ۳۷ میلیون نفر در دنیا مبتلا به ویروس اچ آی وی هستند و تنها نصفی از آن‌ها داروهای مورد احتیاج خود را اخذ میکنند.

برآیند امیدوارکننده جدید‌ترین واکسن ایدز

به توصیه پزشک مایکل بردی: «برای بکارگیری این واکسن اچ آی وی هنوز بسیار زود است، ولی علایم ایمن هستند» برآیند این مطالعه در لنست انتشار یافت.

شرکت Janssen vaccines& prevention اسپانسر این آزمایش‌ها می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =