ورود چه ویروسی به بدن باعث چاقی میشود؟

ویروسی مرموز که چاقتان میکند.

این ایام که چاقی بیداد میکند و مردم از هر ترفندی به منظور نیل به تناسب اندام استفاده میکنند برآیند یک تحقیقات روشن کرد که علت چاقی همواره مرتبط به تحرک جسمانی و تغذیه اشتباه نیست بلکه ورود یک ویروس به جسم و دچار شدن فرد به عفونت ویروس ی عامل مبتلا شدن به چاقی است.

همواره چاقی تنها به علت پرخوری و اندک تحرکی نیست و محتمل است به خاطر ورود نوعی ویروس مرموز و ناشناخته در بدن باشد.

یکی از محققان دانشگاه ویسکانسین آمریکا طی تحقیقات گسترده‌ای که بر روی ویروس‌ها انجام داد، متوجه شد ویروس‌ها هم میتوانند در ایجاد چاقی در اشخاص اثربخش باشند.

از جمله این ویروس‌ها Adenovirus سی و شش یا به اختصار AD-۳۶ است که بعد از وارد شدن به بدن سبب ساخت سلول‌های چربی بیشتر از اندازه میشود و بدین ترتیب فرد با چاقی غیر قابل کنترل مواجه میشود.

عفونت ویروسی علت چاقی شماسست.

یکی از بیماران که متخصصان تشخیص دادند به خاطر ورود عامل ویروسی به بدنش گرفتار چاقی شده بود، در دوره طفولیت پسری باریک اندام بوده ولی به آهستگی با چاقی بسیار شدیدی مواجه شده به صورتی که حتی راه رفتن و انجام فعالیتهای هر روزه برای او بسیار دشوار شده بود.

چاقی می‌تواند ناشی از وارد شدن یک ویروس به جسم باشد.

بعد از انجام آزمایش روشن شد که نوعی عفونت ویروسی سبب اضافه وزن در وی شده و طبیبان وادار به جراحی معده اش شدند تا بتوانند مانع از گرایش شدید به خوردن مواد خوراکی و بالارفتن وزن او شوند.
طبق گفته پژوهشگران اثر مخرب این ویروس حتی بعد از نابودی و خروج از تن چنان وسیع است که حتی تا سالها باقی میماند و بدن به طرزی غیر معمولی سلول‌های چربی ایجاد میکند و سبب بالارفتن وزن فرد میشود.
هنوز علت اساسی ورود این ویروس به جسم شناخته نشده است و تحقیقات در خصوص این ویروس و اثری که بر چاقی انسان‌ها دارد، توسط محققان در حال بررسی است.
گفتنی است؛ تاثیر گذاری ویروس AD-۳۶ بر چاقی انسان‌ها نخستین بار در تحقیقات دکتر Dhurandhar در سال ۱۹۷۸ شناسایی شد.
متخصصان در تحقیقات تازه دریافتند میلیون‌ها نفر در کل دنیا به خاطر این ویروس به اضافه وزن شدید دچار میشوند و بدن آن‌ها آنتی بادی واجب و ضروری به منظور مواجهه با این ویروس را ندارد.
آنهایی که از اضافه وزن رنج میبرند ضروری است به متخصص سر بزنند تا در مجاور ریشه یابی علت اساسی چاقی، سیستم غذایی مناسب و تمرین‌های ورزشی برایشان تجویز شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =