پروتز چانه

پروتز چانه| اصلاح مشکلات چانه| پرواز جامع در تهران

پروتز چانه چیست؟

چانه یکی از اجزای صورت است که تاثیر به سزایی در تعادل و زیبایی صورت ایفا می کند. کج بودن فک یا هرگونه مشکل احتمالی در ظاهر آن می تواند توازن صورت را برهم بزند. در چنین شرایطی استفاده از پروتز چانه به یک روش بسیار موثر و کارآمد برای ایجاد تناسب بین چانه و سایر اعضای صورت به ویژه بینی تبدیل می شود. به علاوه کاشت پروتز چانه باعث زیبا شدن آن خواهد شد و زیبایی صورت شما را دوچندان خواهد کرد.

معمولاً پروتز چانه از سیلیکون سخت ساخته شده است و در اندازه و شکل های مختلف وجود دارد که پزشک با توجه به ظاهر صورت و جنسیت شما از پروتز مناسب استفاده می ‌کند تا شکل مردانه یا زنانه صورت شما حفظ شود. پروتز چانه یکی از جراحی های پلاستیک است که با کاشت پروتز سیلیکونی به بهبود ظاهر چانه کمک می ‌کند. می ‌توان از این جراحی در کنار سایر عمل های جراحی از قبیل رینوپلاستی یا لیفت صورت استفاده کرد. افرادی که از سلامت جسمانی بالایی برخوردار هستند و قصد دارند ظاهر چانه خود را بهبود ببخشند می ‌توانند متقاضی مناسبی برای پروتز چانه باشند.

پروتز چانه چه کاربردهایی دارد؟

پروتز چانه

ظاهر چانه خانم ها معمولا کوچک است و این در حالی است که چانه آقایان بزرگتر است و فک آنها بزرگتر از فک خانم ها است. این تفاوت های فردی در زیبایی صورت تأثیرات به سزایی دارد. برخی از افراد از ظاهر چانه خود اصلا راضی نیستند خبر خوبی که برای این افراد وجود دارد این است که خوشبختانه به لطف فناوری نوین می توان با کاشت پروتز بهبود ظاهر صورت آنها کمک کرد.
برخی از افرادی که دچار مشکل چانه هستند می توانند از پروتز چانه برای رفع مشکل خود استفاده کنند. به عنوان مثال برخی از افرادی که چانه آنها عقب است کاشت پروتز چانه می تواند به بهبود حالت آن کمک کند.

در مواردی که چانه هماهنگی و تقارن خود را با سایر اجزای صورت از دست داده است یا به دلایل مختلف نقض دارد کاشت پروتز چانه بهترین راه حل برای رفع مشکل ایجاد شده محسوب می شود. در برخی موارد نیز از پروتز چانه برای اهداف زیبایی استفاده می ‌شود و تناسب خوبی را در صورت به وجود می آورد و فرد متقاضی از پروتز خود و ظاهر جدید صورتش رضایت کامل را خواهد داشت.

جلسه مشاوره برای پروتز چانه به چه صورت خواهد بود؟

در جلسه مشاوره برای پروتز چانه پزشک به طور کامل به بررسی وضعیت صورت شما می پردازد و سابقه پزشکی تان را ارزیابی می نماید سپس درباره هدف شما از پروتز چانه صحبت می کند. برخی از پزشکان از نرم افزارهای خاصی استفاده می کنند تا به شما نشان دهند که پس از پروتز چانه ظاهر صورت شما چقدر تغییر می ‌کند و یک نمای کلی از آنچه که قرار است رخ بدهد را در اختیارتان قرار خواهند داد.

در این حالت شما شناخت و درک بهتری از پروتز چانه خواهید داشت و می توانید ظاهر صورت خود را قبل از کاشت پروتز با قبل از عمل مقایسه کنید. سپس پزشک با شما در خصوص نوع بیهوشی و وسایل و تجهیزات مورد نیاز و دوران بهبود، خطرات و عوارض جانبی احتمالی و هزینه درمان صحبت خواهد کرد تا شما بدانید که دقیقاً قرار است چه چیزی رخ بدهد.

پروتز چانه چگونه انجام می شود؟

پروتز چانه

کاشت پروتز چانه حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد و بر اساس تشخیص پزشک، تحت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام خواهد شد. پزشک یک برش بسیار کوچک را زیر چانه به وجود خواهد آورد و سپس پروتز مناسبی را برای بیمار انتخاب خواهد کرد.

استفاده از پروتزهای سیلیکونی با مزایای بسیار زیادی همراه است و می ‌توان از آن‌ها برای صورت و بدن نیز استفاده کرد و سالیان سال از وجود آنها بهره برد. مواد سیلیکونی جزو مواد غیر واکنش دهنده و ثابت هستند که در بدن تجزیه نمی شوند و هیچ مشکلی برای آنها به وجود نمی ‌آید. پروتزی که برای چانه مورد استفاده قرار می گیرد جامد است و با گذر زمان نیاز به تعویض ندارد. اما اگر بنا به دلایلی تعویض آن ضروری باشد پزشک می تواند به راحتی اقدام به خارج کردن آن نمایند.

دوران بهبود پس از پروتز چانه به چه صورت خواهد بود؟

برای کاشت پروتز چانه از بی حسی موضعی استفاده می شود تا پزشک بتواند کارش را انجام دهد. درد قفسه سینه و کبودی از عوارض جانبی شایع کاشت پروتز چانه محسوب می شوند. تاثیر پروتز چانه دائمی است و با گذر زمان تغییر نمی ‌کند. کاشت پروتز چانه علاوه بر آنکه باعث به وجود آمدن نتایج عالی می شود می ‌تواند به لیفت چانه و بهبود ظاهر آن کمک کند.

معمولاً دوران بهبود پس از پروتز چانه حدود ۷ روز طول می ‌کشد و این احتمال وجود دارد که تا چند روز دچار درد و ناراحتی شوید که البته پزشک تجویز داروی مسکن به کنترل درد می پردازد. کبودی و تورم بسیار شایع است با این حال تعداد زیادی از افراد می توانند طی مدت یک هفته به انجام فعالیت‌ های روزمره خود بپردازند و پزشک پس از پنج یا هفت روز اقدام به کشیدن بخیه ها خواهد کرد.

چند نکته مهم که باید پس از پروتز چانه به آن توجه کنید

پروتز چانه

پس از پروتز چانه پزشک اطلاعاتی را در خصوص دوران بهبود در اختیار شما قرار خواهد داد. برخی از این نکات به شرح زیر می باشند:

  • هر روز محل بخیه ها را با هیدروژن پراکسید تمیز کنید.
  • هر روز دو بار از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید.
  • روز چهارم بانداژ از روی چانه و گردن شما برداشته می شود. در مردان ممکن است بانداژ چانه به علت رویش موهای صورت و قبل از زمانی که پزشک برای ویزیت تعیین کرده است از صورت جدا شود که این مسئله کاملاً طبیعی است.
  • به مدت ۷۲ ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید برای این کار می توانید مقداری یخ را درون یک کیسه پلاستیکی بریزید سپس آن را درون یک حوله بگذارید تا از سوختگی پوست به علت سرما و پیشگیری گردد. سپس آن را روی موضع مورد نظر قرار دهید. روی نقاطی که دچار کبودی شده اند کمپرس گرم قرار دهید تا کبودی آن قسمت برطرف شود.
  • به مدت دو هفته از انجام دادن تمرینات ورزشی سنگین خودداری کنید.
  • هنگام استراحت باید زیر سر شما کاملاً بلند باشد تا ریسک بروز تورم و کبودی بیشتر به حداقل برسد.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 2 =