دوش آب سرد یا گرم؟ حدس بزنید! کدوم بهتره؟

دوش آب خنک چه مزایایی برای تندرستی دارد.

آیا تابحال دوش آب خنک را آزمون کرده اید؟ صحیح هست که در فصل سرما این کار خیلی دشوار بنظر میرسد، ولی دوش آب خنک و یا ولرم تجربه میکند سرد در فصل گرما بسیار دلچسب بنظر میرسد گرچه می‌بایست بدانید که اینکار فواید زیادی در سلامتی جسم و روح دارد که در این نوشته با این فواید آشنا خواهید شد.

با فواید بی نظیر دوش گرفتن با آب خنک آشنا شوید.

 

 

احتمالاً همواره به هوای سرد بعنوان یک چیز ترسناک مینگرید و هرگز دوست ندارید که در هوای سرد بمانید. ولی مانند اینکه واقع شدن در هوای سرد بایستی برای شما اجباری باشد و این در حالیست که برای شما بافایده است. در این نوشته از سایت زیبان شما را دعوت می‌کنیم تا از پنج مزیت دوش آب خنک آگاه شوید.

اثرات دوش گرفتن با آب خنک برای تندرستی

پیش از اینکه به مزیت‌های حقیقی سرما بپردازیم. اجازه دهید این حقیقت را برای شما بیان کنیم که هوای گرم یک ضرورت نمی‌باشد در حالیکه این یک ابزار برای راحتی شماست. در طول تاریخ که بشر برای شستشوی بدن از آب استفاده می‌کردند.

بیشتر مردم ترجیح می‌دادند تا از آب خنک به جای آب گرم استفاده کنند

یونانی‌ها برای نخستین بار در جهان سیستمهای گرمایشی را برای حمامهای همگانی در قرن بیستم قبل از میلاد اختراع کردند. ولی جالبه که بدانید که این اختراع چندان مورد توجه مردم قرار نگرفت و یونانی‌ها همچنان بدنبال مزیت‌های سلامتی خود در شستشوی بدن با آب خنک  را ادامه دادند.

 

۱ – بخار سرد چربی را میسوزاند.

۲ نوع چربی در بدنتان وجود دارد؛ چربی سفید و چربی قهوه‌ای چربی سفید برای شما نامطلوب بوده و چربی قهوه‌ای برای بدنتان بافایده است. چربی سفید بدن همان چربی‌ها و مازاد و اضافه وزنی است که ما همه سعی می‌کنیم تا از شر آن‌ها خلاص شویم. هنگامی که ما کالری افزون‌تر از نیاز مان را مصرف می‌کنیم بدنمان احتیاج به فعالیت دارد تا آن کالری‌ها را برای انرژی بسوزاند و از طرفی چون این کالری‌ها نمی‌سوزند آن‌ها به عنوان چربی سفید اندوخته می‌میشود که در کمر؛ پشت، گردن و رانها قرار میگیرند.

ولی چربی قهوه‌ای که شما امکان دارد هرگز در زمینه آن نشنیده باشید.

 

کارکرد آن به منظور تولید گرما برای گرم نگه داشتن بدن می‌باشد. در اینجا نکته جالب این است وقتیکه چربی قهوه‌ای به دلیل سردی شدید فعال میشود کالری برای گرم نمودن شما آزاد میکند که میتواند کمک خوبی در برنامه کم کردن وزن شما باشد. یک محقق اسکاندیناوی متوجه شد که واقع شدن در معرض درجه حرارت سرد میزان سوخت و ساز چربی قهوه‌ای را تا پانزده برابر بیشتر کرده که میتواند باعث کم کردن وزن ۹ پوند درسال شود.

دوش آب سرد

درباره فواید دوش آب خنک چه می‌دانید.

۲- هوای سرد بعد از ورزش بدن را التیام و بهبود میدهد.

ورزشکاران عقل پس از تمرینات شدید حمام یخ می‌گیرند تا درد بدنشان را کمتر کنند. ولی شما ضروری نیست که به این شدت خود را پیش روی سرما بگذارید همان دوش آب خنک برای شما کفایت میکند.

 

۳- هوای سرد موجب التیام اخلاق و رفتار شما میشود.

بطور رایج زمانی از خواب هوشیار میشویم احساس گشنگی و بی حوصله گی داریم. و چون از طرفی به خوبی نمی‌توانیم صبحانه بخوریم و روز خوبی را آغاز کنیم. ولی زمانی پیش از میل کردن وعده صبحانه یک دوش آب خنک بگیرید؛ وقتیکه بدنتان در زیر آب خنک قرار میگیرد تنفس شما به صورت خودکار بالا میرود و بدنتان سعی میکنند با افزایش مصرف اکسیژن گرم شود؛ به این جهت تپش قلبتان نیز افزایش می‌یابد و سبب پمپاژ بیشتر خون به تمام بدن میشود. که این رویه به شما یاری می‌نماید تا قادر باشید به خوبی در آغاز روز انرژی کاملی دریافت نمایید و نهایتا اخلاق و رفتار نیکوتری طی روز داشته باشید.

دوش آب خنک سبب قویتر کردن ساختار دفاعی بدن میشود.

چهار – هوای سرد سبب قوی شدن ایمنی بدن و گردش خون میشود.

 

به یاد داشته باشید که در موارد قبل بیان کردیم: اینکه دوش سرد سبب بالا رفتن مقدار سوخت و ساز بدن شما میشود که در نتیجه به شما کمک میکنند چربی مازاد را از دست بدهید. افزایش این میزان از سوخت و ساز دستگاه ایمنی تن شما را فعال میکند و هم چنین گردش خونتان کلی افزایش میابد که در ممانعت از بالا بودن فشار خون و دشوار شدن سرخرگ‌ها کمک بسزایی میکند.

 

پنج – دوش آب خنک به شما مو و پوست جذاب می‌دهد.

چنانچه می‌خواهید. آکنه را کمتر کنید. به دوش آب خنک می‌تواند این عمل را انجام دهد. آب داغ پوستتان را خشک میکند در حالیکه آب خنک قلیایی و منافذپوست شما را شدت می‌بخشد و مانع از مسدود شدن آن میشود.

هم چنین شما میتوانید با گرفتن دوش آب خنک موهای شاداب‌تر و جذاب‌تر برای خود ایجاد کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 18 =