آلودگی هوا باعث چه بیماری میشود؟

عجیب‌ترین تاثیر کثیفی هوا

کثیفی هوا از آمیخته ذرات جامد و گازهای موجود در هوا که برای تندرستی آدم ضرر دارد گرچه کثیفی هوا بر پوست، چشم و یا دیگر سیستم‌های بدن اثر دارد، ولی بااهمیت‌ترین اثرات آن بر ساختار تنفسی می‌باشد.

طبق برآیند یک پژوهش نوین، کثیفی هوا امکان دارد سبب افزایش باکتری‌های شود که سبب افزایش عفونت‌های تنفسی شده و در برابر درمان آنتی بایوتیک ی مقاوم هستند.

آلودگی هوا

کثیفی هوا و عفونت‌های تنفسی

جولی موریسی، سرپرست گروه پژوهش از دانشگاه لستر انگلیس، دراینباره میگوید: «تحقیق ما نشان میدهد باکتری‌های که باعث بروز عفونت‌های تنفسی می‌شوند تحت تاثیر کثیفی هوا هستند و شاید خطر عفونت را افزایش میدهند.

مولفه اساسی کثیفی هوا کربن تیره است که از راه احتراق سوخت‌های فسیلی نظیر گازوئیل، سوخت‌های زیستی و زیست توده‌ها ایجاد می‌شوند.

این پژوهش روشن کرد که این آلاینده سبب تغییر روش رشد باکتری‌ها و شیوه تشکیل اجتماعات آن‌ها میگردد. که میتواند بر شیوه زنده ماندن آن‌ها در مجاری تنفسی و شیوه مقابله آن‌ها با ساختار ایمنی بدن تاثیر گذارد.

این مطالعه متمرکز بر دو پاتوژن انسانی Staphylococcus aureus و Streptococcus pneumonia بود که هر دو از علت‌های اساسی بیماری‌های تنفسی بوده و بسیار در برابر آنتی بایوتیک ‌ها مقاوم هستند.

گروه پژوهش اخذ کربن تیره سبب تغییر در پایداری آنتی بیوتیکی اجتماعات Staphylococcus aureus شده و شدیدأ پایداری اجتماعات Streptococcus pneumonia را در برابر پنی سیلین افزایش میدهد.

هم چنین آن‌ها دریافتند کربن تیره سبب انتشار Streptococcus pneumonia از بینی به مجاری تنفسی تحتانی شده که مرحله اساسی پیشروی بیماری تلقی میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 14 =