درمان قند خون پایین

درمان نوسان قند خون با لفلونامید

کشف دارویی جدید برای کم شدن میزان گلوکز خون

چنانچه به اطراف خود نگاه کنید افرادی را می‌شناسید که گرفتار دیابت یا مرض قند شده اند و این نشان از گسترش بالای مریضی در اجتماع دارد. مشکلی که دیابت برای فرد ایجاد میکند عوارضی از قبیل دشوار و شکننده شدن رگ‌های خونی، سکته قلبی و مغزی، عارضه‌های چشمی و شبکیه، مشکلات کلیوی، زخم و عفونت در پا، پایین شدن دستگاه ایمنی و مشکلات ساختار اعصاب محیطی است در این نوشته داروهای جدیدی که به تازگی به منظور کاستن گلوکز خون کشف شده اند بشما معرفی می‌کنیم.

کم شدن میزان گلوکز خون با داروی بیماری آرتروز

 

طبق برآیند یک پژوهش نوین، داروی متداول برای آرتروز روماتوئید می‌تواند درمان جدید موثری برای کم شدن میزان گلوکز خون در افراد مبتلا شده به دیابت تایپ دو باشد بیماری آرتروز روماتوئید که نزدیک به یک درصد جمعیت دنیا به آن گرفتار هستند، یک بیماری مزمن خودایمنی است که سبب بروز درد و تورم در مفاصل میشود.

داروی ضدالتهابی موسوم به لفلونامید سبب کم شدن میزان گلوکز خون و بازگشت پایداری انسولین در مدل‌های موش آزمایشگاهی مبتلا به دیابت تایپ دو شد. این یافته بیانگر این نوشته است که این درمان می‌تواند به عنوان یک مداوا اثربخش آنتی بایوتیک ی در نگاه گرفته شود.

گلوکز خون

با دواهای جدید به منظور کاستن گلوکز خون آشنا شوید.

«زیولانگ زو»، سرپرست گروه پژوهش از دانشگاه یانگژو چین، دراینباره میگوید: «ما دریافتیم لفلونامید پروتئین گرفتار در بی حس کردن گیرنده انسولین را هدف قرار میدهد. این گیرنده مسئول آموزش سلول‌ها در آغاز به جذب قند از گردش خون است»

داروی لفلونامید از مدت‌ها قبل به عنوان داروی درمان آرتروز روماتوئید تایید شده است.

در بررسی‌های قبلی هم اشاره شده که بیماران اخذ کننده این دارو، دارای میزان پایین‌تر گلوکز خون بوده و هم چنین بیماران چاق وزن اندک کرده بودند.

به بیان او، «ما می‌دانیم برخی عوامل التهابی توانایی دارند گیرنده انسولین را هم بی حس کنند و lefluonamide یک دارو ضدالتهابی است از اینرو تاحدودی از مسیر تاثیر ضدالتهابی اش می‌تواند قندخون را کنترل کند»
گام بعدی این گروه پژوهش، انجام آزمایشات بالینی این دارو بر روی آدم است.

دو داروی بسیار جدید و تزریقی به منظور کاستن گلوکز خون که به تازگی توسط FDA تایید شده اند.

* پرام لینتاید: با یک نام تجارتی معروف اکنون در بازار موجود است.

پرام لینتاید، چیزی نیست جز همان هورمون آمیلین.

آمیلین به همراه انسولین و گلوکاگن از سلولهای بتا ترشح میگردد و به همراه تزریق انسولین تاثیرگذار است و تزریق آن، A۱C را پایین میآورد.

در تیپ ۱ و دو به همراه انسولین تزریق میشود لیکن با ویال انسولین نباید آمیخته شود.

تهوع از عارضه‌های این دارو است.

این دارو جدید است و هنوز تجربه مکفی در مورد آن وجود ندارد.

حداکثر دوز آن ۱۲۰ میکروگرم پیش از صبحانه است.

گلوکز خون

آشنا شدن با داروهای جدید به منظور کاستن گلوکز خون

*مقلدهای این کرتین: در سواحل جنوبی آمریکای شمالی، نوعی سوسمار عظیم الجثه زندگی میکند که نیش آن پرخطر و سمی است.

بزاق این جانور، حاوی ماده‌ای است که قندخون را تقلیل میدهد.

این ماده، اثرات این کرتین را تقلید میکند.

این کرتین‌ها، همان هورمون‌های تنظیم کننده قندخون هستند مانند انسولین، گلوکاگن و GLP-۱ و … ماده‌ای که از بزاق این سوسمار غول پیکر استخراج گردیده است EXENATIDE نامگذاری شده است.

 

اگزناتاید، نخستین دارویی است که از این دسته شناسایی و با همین نام ژنریک عرضه شده و توسط FDA در سال ۲۰۰۷ مورد پذیرش قرار گرفته است.

این دارو مختص دیابت تایپ دو است و در بیمارانی مصرف میشود که با رژیم تغذیه‌ای و داروهای خوردنی ضد دیابت، از کنترل قندخون شان عاجز هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 6 =