مضرات مکمل‌های رژیمی برای قد

مبتلا شدن به کوتاهی قامت با مصرف این داروها

رشد قامت تا وقتیکه صفحه رشد استخوان‌ها در سالهای بلوغ باز است ادامه دارد و بعد از آن بصورت دائمی متوقف میشود. چنانچه می‌خواهید فردی قامت بلند و با اعتماد بنفس باشید، باید دور بعضی عادت‌های غلط را خط بکشید.

متخصصان هشدار میدهند که نوجوان‌ها از مصرف قرص‌های مکمل رژیمی پرهیز کنند.

بر اساس تحقیقات در مکمل‌های رژیمی مواد شیمیایی سمی وجود دارد که می‌تواند سبب زیان هورمون‌های بدن و بنابراین آشفتگی در رشد و حتی سلامت ذهن نوجوانان شود. بتازگی در سرزمین‌های غربی مد لاغری رواج یافته و نوجوان‌ها شدیدأ بدنبال جدیدترین شیوه‌ها برای لاغری هستند.

بسیاری از آنها علی رغم این که در سن رشد به سر می‌برند، ولی برای باریک اندام ماندن، مواد خوراکی مورد احتیاج بدن در این برهه زمانی اساسی و مهم را نمی‌خورند و یا از رژیمهای غذایی و قرص‌های لاغری استفاده میکنند متخصصان گرایش به لاغری را علی الخصوص بین دختران بسیار شدید‌تر از پسران دانسته اند و هشدار میدهند که مصرف قرص‌های لاغری برای تمامی سنین پرخطر است و بکارگیری آن باید محدود شود.

بسیاری از قرصهای لاغری فاقد مجوز از سازمان FDA است، ولی جوان‌ها به امید باریک اندام شدن آنهارا مصرف میکنند. بر اساس تحقیقات، قرص‌های مکمل لاغری سبب تغییر در کارکرد طبیعی اعضای بدن میشوند و مصرف آن‌ها میتواند باعث بیماری اعصاب، مسائل قلبی تنفسی، سوخت و ساز غیر معمولی بدن، رنجش گوارش، کاهش و ریزش مو ی سر و حتی سکته قلبی و مغزی و نهایتا مرگ شود.

مکمل‌های رژیمی میتواند منجر به کوتاهی قامت گردد.

متخصصان مرگبارترین ترکیب شیمیایی در قرص‌های لاغری را دی نیتروفنول شناسایی کرده اند که بخاطر پیامدهای جانبی خیلی پرخطر و مرگ هزاران نفر در کل دنیا ممنوع شده است.

متخصصان دانشگاه مینه سوتا در تحقیقات خود دریافتند در سالهای تازه شمار چشمگیری از دختران در سالهای بلوغ از مکملهای لاغری استفاده کرده اند و به تبع آن گرفتار پیامدهای جانبی ناخواسته و حتی مرگ شده اند.

متخصصان هم چنین با مقدار گیری شاخص قامت و وزن آنهایی که در آستانه سن بالغ شدن مکمل لاغری مصرف کرده اند دریافتند اغلب آنها از قدی کوتاه‌تر از همسالان خود برخوردار هستند که جای تاسف است که قابل جبران نیست و سبب مشکل دائمی کوتاهی قامت در آنها میشود.

متخصصان به نوجوان هایی که در آستانه سن بالغ شدن هستند. توصیه میکنند توجه خاصی بر رژیم غذای خود داشته باشند و در صورت اضافه وزن، تمرین‌های ورزشی انجام دهند و تحت مشاوره کارشناس تغذیه قرار بگیرند و از قرصهای مکمل استفاده نکنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 9 =