روش انتخاب سیستم تصفیه آب

ولی با دانستن نکات اساسی و مهم و کلیدی در برگزیدن یک سیستم تصفیه آب خانگی میتوانید از بین اینهمه مدل‌های گوناگون، سیستم مورد نظر و نیازی وجود ندارد گزینش و انتخاب نمائید.

گزینش و انتخاب سیستم تصفیه آب خانگی بر اساس نیاز و زمینه مصرف

برای گزینش و انتخاب نخست بایست بدانیم قصد بکارگیری سیستم تصفیه آب برای چه مصارفی است؟

مصارفی مانند شرب، پخت و پز … یا جهت استحمام و ..

دیگر اینکه آب مصرفی دارای چه ویژگی هایی می‌باشد آیا کلر، نیترات و نیتریت و دیگر آلاینده‌های شیمیایی محلول در آب را دارا می‌باشد؟ آیا آلایندگی‌های محلول در آب به صورت سطحی بوده و آب مورد نظر فقط رنگ و مزه نامطبوعی را دارد؟

از اونجایی که پیش فرض ما برای نگارش این نوشتار بکارگیری سیستم تصفیه آب خانگی جهت مصرف شرب بوده بنابراین نکاتی را که در این نوشتار اشاره نموده ایم ویژه مصرف شرب میباشد که مصارف دیگر را نیز شامل میشود اما همانگونه که قبلا اشاره نمودیم مصارف غیر شرب احتیاج به این میزان تصفیه ندارند.

گزینش و انتخاب مدل فیزیکی یا ظاهر سیستم تصفیه آب خانگی

نکته دیگری که در برگزیدن سیستم تصفیه آب خانگی یا همان آب شیرین کن‌های خانگی بایستی مورد دقت و توجه قرار بگیرد فضایی است که برای قرار گرفتن سیستم گزینش و انتخاب نموده ایم.

اینکه فضای انتخابی ما چه میزان بوده و آیا در برابر دید می‌باشد یا خیر؟ بگذارید طوری دیگر عنوان کنیم که سیستم تصفیه آب خانگی بطور معمول در دو مدل کیسی و زیر سینکی ایجاد و عرضه میشود.

اساسی بودن (اورجینال بودن) سیستم تصفیه آب خانگی

برای گزینش و انتخاب یک سیستم مناسب ضروری است از سازنده سیستم تصفیه آب خانگی که قصد خرید آن را داریم یا اینکه سازنده این سیستم چه شرکتی بوده و برای کدام کشور می‌باشد مطلع شویم.

سیستم تصفیه آب‌های حاضر در بازار بطور معمول ساخت ایران، چین، تایوان و آلمان میباشد که از مناسب‌ترین آن‌ها میتوان به دستگاه‌های ساخت سرزمین‌های آلمان و تایوان اشاره نمود.

گزینش و انتخاب روش مناسب برای تصفیه آب توسط سیستم آب شیرین کن خانگی

در برگزیدن سیستم تصفیه آب خانگی باید شیوه‌ای که سیستم اقدام به تصفیه آب می‌نماید را مورد عنایت قرار دهیم.

از آنجائیکه شیوه‌های گوناگونی در تصفیه آب خانگی وجود دارد کامل‌ترین روش تصفیه آب اسمز معکوس RO بوده و بطور معمول ۶ مرحله‌ای می‌باشند.

دستگاه‌های تصفیه آب که به شیوه‌های دیگر اقدام به تصفیه آب می‌نمایند توانایی حذف تمامی آلودگیهای محتمل موجود در آب را ندارند.

گواهینامه‌ها و استاندارد‌های سیستم تصفیه آب خانگی

در برگزیدن سیستم تصفیه آب خانگی آگاهی از گواهینامه‌ها و استاندارد هایی که سیستم انتخابی ما بایست دارا باشد لازم بنظر میرسد

گواهینامه‌ها و استاندارد هایی که نشاندهنده بهداشتی بودن و کیفیت بالای سیستم می‌باشد.

گزینش و انتخاب سیستم تصفیه آب خانگی خوب و با کیفیت

برای گزینش و انتخاب سیستم تصفیه آب خانگی باید از مشخصات مکانیکی سیستم مطلع بود. اجزایی از قبیل فیلتر‌ها، هوزینگ‌ها، پمپ، مخزن، شیر برداشت، شلنگ، اتصالات و …

گارانتی و خدمات بعد از فروش برای سیستم تصفیه آب خانگی

مدت زمان گارانتی و خدمات بعد از فروش یکی از نکاتی است که بایست به آن دقت نمود تا در آتیه برای تامین تجهیزات مصرفی سیستم و خدمات دیگر با مشکل روبرو نشوید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سیزده =