روشهای آسان رفع بوی نامطلوب سیر

به منظور رفع بوی سیر از دهن و معده چه کنیم؟

به علت خاصیتها و فایده‌های بیشمار سیر مایلیم تا آن را در برنامه تغذیه‌ای خود بگنجانیم ولی بوی بدی که پس از خوردن آن از دهن و معده پخش میشود مانع از این گرایش میشود اما این علت خوبی برای استفاده از نکردن یکی از برترین آنتی اکسیدیشن‌های طبیعی جهان نخواهد بود چرا که با راه حلی‌های ساده و سریع این قسمت از زیبان میتوانید از بیرن بردن بوی سیر از دهن و معده را بسادگی انجام دهید.

چرا سیر و پیاز، سبب بوی نامطلوب دهان می‌شوند؟

یکسری از ترکیب‌های در پیاز، سیر و یا هر دو، سبب بوی نامطلوب در دهان یا حتی تمام بدن می‌شوند، که شامل:

آلیسین: هنگامی که حبه‌های سیر در مواجه با هوا قرار میگیرند، ماده‌ای بنام آلین، به آلیسین تغییر پیدا میکند، که بعد از آن به چندین ترکیب حاوی گوگرد مبدل میشود، و این بو را به سیر می‌دهد.

آلیل متیل سولفید: این ترکیب، هم از پیاز و هم از سیر، هنگامی که خرد شده اند پخش میشود هنگامی که خورد می‌شوند، این ماده توسط عروق خونی جذب میشود و از طریق منفذها ریه و پوست رها میشود.

سولفوکساید سیستئین: این ترکیب گوگردی در سیر و پیاز بمحض خورد شدن، سبب بوی نامطبوعی از مسیر تنفس میشود.

بوی بد سیر

۱۱ راه برای رهایی سریع از بوی سیر:

سیر، بخش با اهمیتی در بسیاری از دستورهای تهیه خوراک است نبودن سیر در خوراک، میتواند باعث بی مزگی آن شود ولی قادر نیستید منکر این شوید، که خوردن سیر سبب بوی نامطلوب دهان میشود اما چند نفر از شما از این مسئله آگاه هستید که مأخذ حقیقی بوی نامطلوب سیر، شش‌ها هستند و نه دهان؟ بله بطور کامل درست خواندید؛ چنانچه شما تجربه میکند این هستید که سیر را از دستورالعمل غذایی خود حذف نمایید، پسندیده‌تر است منتظر بمانید این قسمت از زیبان به شما راه هایی را نماش میدهد، که بدون حذف هر میزان سیر از خوراکی‌ها، بوی نامطبوع آن را پنهان کنید.

۱ از خردل استفاده کنید:

از یک قاشق چاییخوری خردل بهره جویی کنید و دست کم برای ۱ دقیقه غرغره کنید؛ بعد، نصف قاشق چاییخوری از خردل را قورت دهید همین که خردل وارد معده شما شود، تمامی بوی نامطلوب حاصل شده از سیر را از میان میبرد.

دو خوردن خوراکی‌های نعنایی، نفس شما را تازه می‌کند:

چای نعنا، نعنا، و جعفری تازه توانایی دارند کمک کنند که از بوی نامطلوب حاصل از سیر، رهایی یابید.

۳ برای رفع بوی نامطلوب سیر، سبزی‌ها بخورید:

خوردن هویج ، لیمو، قارچ، پوره سیب زمینی ، می‌تواند کیفیت تنفس شما را بالاتر ببرد؛ چنانچه در یک وعده غذایی، میزان فرآوانی سیر خورده اید، خوردن این سبزی‌ها بطور همزمان هوشمندانه است.

چهار آدامس بجوید:

وجود میزان خوبی از بزاق در دهان، برای نجات از بوی نامطلوب سیر بسیار بااهمیت است؛ جویدن آدامس علی الخصوص با مزه دارچین ، راهکار خوبی برای پنهان کردن این بو است.

پنج مایعات بنوشید:

آب، لیموناد، و چای نعنا همگی، برای شستن این بو از دهن شما با فایده اند

شش مسواک بزنید:

چنانچه بیشتر اوقات سیر می‌خورید، برای یک مسواک و خمیر دندان خوب پول خرج کنید؛ مسواک زدن، تنها راه نتیجه بخش برای تمیزی دهان شما است این کار را دست کم به مدت دو دقیقه انجام دهید.

مسواک زدن

۷ از شستشو دهنده‌ی زبان استفاده کنید:

پرزهای زبان، توانایی دارند باکتری‌ها و خرده ریزه‌ها را گیر بی اندازند شستشوی زبان، پس از هر خوراک لازم است.

۸ از سیستم تمیز کننده جرم دندان استفاده کنید:

از سیستم تمیز کننده جرم دندان یا هر شستشو دهنده‌ی دیگری بهره جویی کنید این سیستم، همه چیزهای بین یا زیر لثه را پاک میکند.

چنانچه طی فرآیند این چنینی، از شر خوراکی‌های به جا مانده خلاص نشوید، خوراک در دهان شما فاسد میشود.

۹ سیر را بپزید:

پختن سیر، سبب کاهش بو میشود، ولی بایست این واقعیت را نیز مد نظر داشته باشید، که خواص ضد اکسیدیشن سیر بر اثر پخته شدن، لطمه می‌خورد؛ تلاش کنید برای پخت خوراک، از سیر تازه به جای پودر سیر بهره جویی کنید.

۱۰ ماست:

تحقیقات زیادی نشان داده است، که خوردن شش اونس ماست می‌تواند مقادیر هیدروژن سولفات در بدن و بنابراین بوی سیر را بکاهد.

مصرف ماست

۱۱ شیر بنوشید:

آشامیدن ۱ لیوان شیر، هم زمان یا پس از خوراکی‌های پر سیر، تمرکز ترکیبات حاوی سولفور را که سبب بوی نامطلوب می‌شوند، در دهان کاهش میدهد بررسی‌ها مشخص کرده است که شیر پر چرب برای از رفع بوی بد دهان از شیر بدون چربی پسندیده‌تر است.

دوازده یک فنجان چایی سبز بنوشید:

آشامیدن چایی سبز پس از خوردن سیر می‌تواند به پنهان کردن بوی قوی آن یاری رساند.

یک پژوهش نشان داده است که چایی سبز می‌تواند بوی نامطلوب دهان را حتی مناسب‌تر از چای نعنا، آدامس، یا محصولات حاوی روغن جعفری، از میان ببرد.

چایی سبز احتمال دارد مزیت‌های دیگری هم برای سلامت دهان داشته باشد. تحقیق دیگری به این جمع بندی دست پیدا کرده است، که دهانشویه‌های حاوی کاتچین، که ترکیبات مفید موجود در چایی سبز هستند، قادر بودند که به شیوه اثربخش پلاک دهان را مانند دهان شویه‌های ضد میکروبی کننده، کمتر کنند.

۱۳ هل، نعناع ، رازیانه و میخک:

این دانه‌ها و گیاهان خوش عطر و بو توانایی دارند بوی سیر را از دهن شما از بین بردن کنند.

۱۴ لیموترش :

بکارگیری لیموترش در کاهش بوی سیر خیلی تاثیرگذار است.

لیمو هم چنین میتواند باکتری‌های مولد بوی نامطلوب دهان را از میان ببرد..

تلاش کنید پس از خوردن سیر یک تکه لیموترش را در دهان خود بگذارید و بمکید.

لیمو ترش

۱۵ دارچین خشک بجوید:

یکی دیگر از روشهای از بین بردن بوی نامطلوب سیر از دهن و معده جویدن میزانی دارین خشک است که حقیقتأ اثربخش می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − یک =