علت و درمان شانه درد در منزل با روشهای خانگی

درمان درد شانه با شیوه‌های خانگی

هرچند درد شانه، یک بیماری بسیار آزاردهنده است که انجام فعالیتهای روزمره طبیعی بدن را غیرممکن میکند، میتوانید آنرا بی احتیاج به دارو کاهش دهید؛ درد شانه، شرایط بسیار ناراحت کننده و درماندگی است، زیرا مفصل شانه به شما اجازه میدهد تا با محیط خود تعامل داشته باشید.

انواع گوناگونی از جراحات وجود دارد، که می‌تواند سبب درد، تورم و بی حرکتی شود ضمنا چنانچه شما هیچ درمان پزشکی اخذ نکنید، احتمال دارد تورم مزمن داشته باشید.

اول از همه، بدانید که درد شانه شایع‌تر از آنچه فکر میکنید می‌باشد شما باید درمواقع دررفتگی و شکستگی به دکتر رجوع کنید این دوشرایط بطور معمول، به علت ضربه در این قسمت است؛ در دنباله بخش تندرستی زیبان راهکاری به منظور التیام این درد با نسخه‌های طبیعی خواهیم گفت.

درمان درد شانه با داروی گیاهی طبیعی در منزل

دلیل و علل و دلایل درد شانه

رایج‌ترین بیماری‌های در ارتباط با درد شانه، شامل: آرتروز ، کلسیم تاندونیت شانه و مشکلات زیاد دیگری که تجربه‌ی آن‌ها دردآور است. افزون بر این عوامل علت‌های دیگری میتواند منجر به درد شانه شود مثل:

در رفتگی شانه:

این رویداد، زمانی میافتد که سر استخوان بازو به علت استفاده بیشتر از اندازه، فشار‌ها یا ضربات غیرمنتظره از مفصل شانه بیرون می‌رود وقتیکه رباط‌ها، تاندون‌ها و عضلات اطراف شانه، شل یا پاره می‌شوند، امکان دارد در معرض در رفتگی باشید سبب درد و بی ثباتی، در موقع بالا بردن بازوی خود یا حرکت آن رو به جلو می‌شوید.

تاندونیت شانه

درد شانه را چگونه درمان کنیم؟

بورسیت شانه:

بورسیت، به عنوان بالشتک یا کیسه‌ای عمل میکنند که اصطکاک بین عضلات و استخوان را تقلیل میدهد استفاده بیش، از حد از شانه امکان دارد منتج به بورسیت شود، سبب درد و محدود کردن توانایی شما به منظور انجام امورات روزمره، مانند شانه کردن موها و یا لباس پوشیدن میشود.

تاندونیت:

تاندون‌ها، از فیبرهای بافت همبند ساخته میشوند که عضلات و استخوان‌ها را متصل میکنند علت اساسی تاندونیت یا ملتهب شدن تاندون، انجام تمرینات تکراری بدون وضعیت پسندیده است شما نیز امکان دارد از زیان‌های دیگر مانند رگ به رگ شدن، رنج ببرید.

شکستگی استخوان شانه

درمان خانگی اثربخش برای درد شانه

شکستگی استخوان شانه:

شکستگی‌ها، نتیجه یک استخوان شکسته است آن‌ها به علت سقوط از ارتفاع یا زیان‌های شدید انرژی، مانند حوادث ورزشی یا لوازم نقلیه موتوری رخ میدهد و سبب درد شدید و تورم می‌شوند.

آرتروز :

بطور معمول به دلیل اینکه یک مفصل بطور پیوسته پوشیده میشود، ولی هم چنین غالبا با اشک و عضلات تاندون و عفونت مرتبط است با تورم، درد و سفتی آغاز میشود.

آرتریت روماتوئید:

این یک بیماری خودایمنی است که سبب ملتهب شدن مشترک میشود با درد، تورم، قرمزی و تغییر شکل دیده میشود.

بورسیت شانه

علل و دلایل رایج درد شانه

پیشگیری از درد شانه:

هرگز نباید جسم خود راتحت فشار بیشتر از اندازه بگذارید چنانچه متوجه شدید که چیزی که میخواهید بلند یا حمل کنید، بیشتر از اندازه سنگین است، پسندیده‌تر است کمک بخواهید. هنگام رفتن به باشگاه علی الخصوص رشته تربیت اندام بیشتر احتیاط کنید، خیلی از افراد فکر میکنند که بالارفتن وزن بیشتر، عضلات آن‌ها را تندتر قوی می‌کند؛ چنانچه شما نمی‌خواهید مجروح شوید، می‌توانید وزن خود را به آهستگی بیشتر کنید.

انجام تمرینات منظم، تن شما را بهتر می‌کند و از صدمه دیدن شما جلوگیری میکند ولی بایستی پیش از فعالیت‌های بدنی، باید بدن گرم شود، زیرا خلاف این اقدام سبب صدمه دیدن شما میشود هم چنین به یاد داشته باشید، پیش و پس از هر تحرک جسمانی کشش انجام دهید.

درمان بدون جراحی درد شانه و کتف

درمان‌های طبیعی و خانگی به منظور کاستن از درد شانه:

این درمان‌های طبیعی شگفت انگیز به منظور رفع رنجش از درد شانه است چنانچه درد ادامه دار است یا زیان، جدی است، باید یک متخصص را ببینید زیرا شاید بایست با دارو درمان شود.

رزماری برای اتصالات آرتروز یا روماتیسم ی

مواد لازم:

  • ½ فنجان برگ رزماری (۱۰۰ گرم)
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن گل میخک (۱۵ میلی لیتر)
  • ۱ فنجان روغن گیاهی (۲۵۰ میلی لیتر)
  • پلو پز اوتوماتیک
  • پنبه

طرز تهیه:

  1. تمام مواد شکل دهنده را در یک قابلمه بخار، گرمی دهید.
  2. آن را طی مدت دو دقیقه گرمی دهید بعد از گرما خارج کنید و بگذارید تا سرد شود.
  3. پنبه را خیس کنید، روی شانه خود بگذارید و باند را بچرخانیدو یک شب بماند.

درمان خانگی درد شانه

داروی گیاهی برای علاج درد شانه

لیمو برای آرتریت:

هیچی برای درد آرتریتی مناسب‌تر از خاصیت‌های ضد التهابی لیمو نیست.

مواد لازم:

  • پنج عدد لیمو
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل (۲۵ گرم)

طرز تهیه:

  1. تمام ترکیبات را تا وقتیکه یه آمیخته همگن درست شود، ترکیب نمایید.
  2. آن را روزانه با معده تهی بخورید تا التیام و بهبود پیدا کنید.

درمان درد شانه با لیمو

کرم آرام کردن درد منتال:

در اینجا شیوه ایجاد کرم منتال که میتوانید برای ماساژ قسمت‌های درد بهره جویی کنید، می‌باشد.

مواد لازم:

  • ۱ فنجان عصاره فندق (۲۰۰ گرم)
  • چهار قاشق غذاخوری لانولین (۶۰ میلی لیتر)
  • شش قاشق غذاخوری مندول (۹۰ میلی لیتر)

آماده کردن:

  1. تمام مواد را در یک قابلمه بخار ۲ بار گرمی دهید تا خمیر ضخیم دریافت نمایید.
  2. از گرما خارج کنید و آن را سرد کنید وقتیکه کرم سرد و آماده است، آنرا روی منطقه صدمه دیده، ماساژ دهید و اجازه بدهید تا یک شب بماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پانزده =