درمان آفت های دهانی در منزل

درمان سریع زخم دهان با شیوه‌های خانگی

 

زخم‌های دهانی و یا آفت‌های دهان که روی لثه , نواحی داخلی گونه‌ها و لب‌ها ایجاد میشوند بسیار آزار دهنده و رایج می‌باشند که بطور معمول در طی ۱ یا دو هفته التیام و بهبود می‌یابند.

در این قسمت از سلامت زیبان به روش‌های درمان خانگی برای زخم‌های دهان روی لب و لثه می‌پردازیم که امید واریم با یاری از این شیوه‌ها هر چه سریعتر زخم‌های آزار دهنده دهان را درمان کنید.

درمان سریع زخم های دهان

درمان خانگی زخم دهان

۱۴ راه درمان خانگی برای زخم‌های دهان روی لب و لثه

۱ ریشه شیرین بیان :

اول، یک قاشق غذاخوری از ریشه شیرین بیان را بردارید، و آن را له کنید بعد، آن را درون دو فنجان آب خیس کنیدحدود دو یا سه ساعت آن را ترک نمایید در نهایت، دهان خود را با این مایع بارها طی روز شستشو دهید روزانه آنرا بهره جویی کنید، تا دهانتان مناسب‌تر شود یکی دیگر از گزینه‌ها برای شما، در این زمینه، استفاده هر روزه از قرصهای جوشان شیرین بیان است.

درمان سریع زخم های دهان

درمان خانگی زخم دهان با شیرین بیان

شیر ناگیل یکی از برترین مواد طبیعی برای درمان زخم دهان

دو شیر نارگیل :

یک قاشق غذاخوری از شیر نارگیل را با اندکی عسل میکس نمایید. بعد از آن، از این آمیخته برای ماساژ منطقه صدمه دیده خود بهره جویی کنید این کار را سه یا چهار بار طی روز انجام دهید روزانه مرور کنید. تا وضعیت شما التیام و بهبود یابد افزون بر این، شما میتوانید زخم‌های دهان را هر روزه با شیر نارگیل شستشو دهید و ماساژ قسمت زخم با روغن نارگیل بسیار آسان‌تر است.

درمان سریع زخم دهان

درمان خانگی زخم دهان با شیر نارگیل

درمان زخم دهان با نمک دریایی

۳ نمک دریایی با پراکسید هیدروژن:

اولا، این چیزها را بخوبی آماده کنید: دو قاشق غذاخوری نمک دریا، دو قاشق غذاخوری پتاس هیدروژن ۳٪ و یک لیوان آب گرم پس از آن، نمک دریایی و پراکسید هیدروژن را به لیوان آب بیافزایید بعد آن‌ها را همراه هم ترکیب نمایید، در نهایت، از این آمیخته برای شستن دهان خود بهره جویی کنید این فرایند را یک یا ۲بار در روز مرور کنید. روزانه ادامه بدهید تا وضعیت شما مناسب‌تر شود ولی به یاد داشته باشید که اینها را نبلعید.

درمان سریع زخم دهان

درمان خانگی زخم دهان با نمک دریایی

زخم دهان خود را با دانه‌های گشنیز درمان کنید.

چهار دانه‌های گشنیز:

اول یک قاشق غذاخوری از دانه‌های گشنیز را به یک فنجان آب بیافزایید بعدبجوشانید بعد مایع را صاف کنید بعد از آن، اجازه دهید که خنک شود سرانجام، آن را در اطراف دهان خود قرار بدهید این مراحل را، سه تا ۴ بار طی روز مرور کنید.

درمان سریع زخم دهان

درمان خانگی زخم دهان با دانه‌های گشنیز

جوش شیرین راه حلی اثربخش برای درمان زخم دهان

پنج جوش شیرین :

اول یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با میزان مورد نیاز آب آماده کنید. بعد آن‌ها را همراه هم ترکیب نمایید، تا یک خمیر نازک بوجود بیاید. سرانجام آمیخته را روی قسمت صدمه دیده، بگذارید این راهکار را چندبار طی روز مرور کنید. افزون بر این، بطور صاف و مستقیم از جوش شیرین برای زخم دهان خود بهره جویی کنید.

درمان سریع زخم دهان

درمان خانگی زخم دهان با جوش شیرین

درمان خانگی زخم دهان با بکارگیری عسل

شش عسل:

یک گوش پنبه را بسادگی، در عسل فرو ببرید در نهایت، آنرا روی زخم دهان خود مالش دهید این کار را روزانه انجام دهید، وتا هنگامی که نتیجه را مشاهده نمایید، تکرار کنیدو برای زخم‌های دهان که متعاقب از پرتودرمانی است، عسل مانوکا بهترین راهکار است.

درمان سریع زخم دهان

درمان خانگی زخم دهان با عسل

ژل آلوورا درمان گیاهی برای زخم دهان

۷ آلوورا :

اول یک برگ آلوورا را بردارید و آن را بشویید، بعد ژل را از این برگ خارج کنید در نهایت، این ژل را در منطقه صدمه دیده خود، اعمال کنید این رویه را چندبار طی روز انجام دهید تا وقتیکه نتیجه را ببینید روزانه این کار را تکرار نمایید گاهی وقتها شما میتوانید به جای بکارگیری ژل آلوورا از آب آلوورا بهره جویی کنید چنانچه می‌خواهید از ژل آلوورا بهره جویی کنید، میتوانید این ژل را در بخش زیادی از فروشگاه‌ها خریداری کنید، عوض اینکه از برگ آن ژل بگیرید.

درمان سریع زخم دهان

درمان خانگی زخم دهان با ژل آلوورا

درمان زخم دهان روی لب و لثه با کرفس

۸ کرفس :

هر روزه بطور منظم ساقه کرفس نو را بجوید برای بدست آوردن بهترین نتیجه، پالپ را ده دقیقه در منطقه صدمه دیده خود نگه دارید افزون بر این، شما میتوانید کرفس را به روش غذایی هر روزه خود بیافزایید.

درمان سریع زخم دهان

درمان خانگی زخم دهان با کرفس

ریحان بهترین درمان خانگی زخم دهان

۹ ریحان:

چهار تا ۵ برگ ریحان را بردارید بعد آن‌ها را بطور کامل بشویید بعد از آن، آن‌ها را بخورید سرانجام آب اندکی بیاشامید، این کار را در بامداد و عصر (دو بار در روز) تا وقتیکه نتیجه مثبت را مشاهده نکردید، هر روزه مرور کنید. افزون بر این، انجام این رویه کمک خواهد کرد که نفس تنگی درمان شود.

درمان سریع زخم دهان

درمان خانگی زخم دهان در طب قدیمی

آسانترین و موثرترین روشهای خانگی برای زخم دهان

۱۰ قالب یخ:

قالب یخ، یکی از آسانترین و موثرترین روشهای خانگی برای زخم دهان است آن‌ها قادر هستند که درد متعاقب از زخم‌های دهان را از بین ببرند بنابراین، یخ را از یخچال خود بردارید و سپس آنرا روی قسمت صدمه دیده خود قرار بدهید، تا نشانه هایی مانند مورمور شدن و هم چنین احساس سوز پیش از ظاهر شدن زخم سطحی دهان پیدا کنید این کار را، چندبار طی روز انجام دهید تا وضعیت شما التیام و بهبود یابد.

درمان سریع زخم دهان

درمان خانگی زخم دهان با قالب یخ

درمان زخم دهان با برگ‌های شنبلیله

۱۱ برگ شنبلیله:

اول یک فنجون از برگ‌های شنبلیله را بردارید سپس آنرا به دو فنجان آب بیافزایید پس از آن بجوشانید بعد آب را صاف کنید اکنون از یک درب برای پوشش آن بهره ببرید بعضی از داروها دقیقه رها کنید در نهایت، آن را دو یا ۳ بار در روز بشویید روزانه مرور کنید. تا وضعیتتان مناسب‌تر شود.

درمان سریع زخم دهان

درمان خانگی زخم دهان با برگ شنبلیله

گوجه اروپایی یکی از مواد طبیعی برای علاج زخم دهان

دوازده گوجه اروپایی :

اول ۱ یا دو گوجه اروپایی را با دقت بشویید وپس از آن، آن‌ها را برش دهید بعد آن‌ها را برای استخراج آب بجوشانید در نهایت، از این آمیخته بهره جویی کنید این شیوه را سه تا ۴ بار طی روز انجام دهید، تا وقتیکه وضعیت شما التیام و بهبود پیدا کند، هر روزه انجام دهید.

درمان سریع زخم دهان

درمان خانگی زخم دهان با گوجه اروپایی

التیام و بهبود زخم‌های دهان با شیوه‌های خانگی و طبیعی

۱۳ آب لیمو:

یک لیمو را بردارید، سپس آنرا به دو قسمت تقسیم کنید آن را در منطقه صدمه دیده بگذارید اجازه دهید که آبلیمو کار خود را انجام بدهد، ولی شما اندکی صدمه خواهید دید گرچه بی حس میشود، خیلی خوب است در نهایت، عسل را در منطقه صدمه دیده خود بیافزایید، این کار را هر روزه انجام دهیدتا هنگامی که وضعیت شما التیام و بهبود پیدا کند.

درمان سریع زخم دهان

درمان خانگی زخم دهان با آبلیمو

جوش شیرین با لیمو، عسل، آب ترکیبی فوق العاده برای علاج زخم دهان

۱۴ جوش شیرین با لیمو، عسل، آب:

در مرحله نخست، یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک لیمو تازه بردارید بعد لیمو را فشار بدهید بعد از آن، آبلیمو را به جوش شیرین بیافزایید و آمیخته را در آمیخته کن بگذارید، بعد نصفی از قاشق چای خوری عسل و یک قاشق غذاخوری از آب خنک بیافزایید حالا همه مواد شکل دهنده را همراه هم ترکیب نمایید در نهایت، این را روی زخم‌های خود قرار کنید این فرایند را ۲بار در روز، یکبار در بامداد و یکبار در شب پیش از خوابیدن برای نزدیک به یک هفته انجام دهید.

درمان سریع زخم دهان

درمان خانگی زخم دهان بدون مواد شیمیایی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =