روشهای گیاهی درمان سردرد!

چنانچه برای درمان سردرد خود دنبال راهی سریع هستید، این نوشته را از دست ندهید.

درمان سریع سردرد بدون دارو در حقیقت بستگی به مصرف مواد خوراکی بسیار ساده‌ای دارد که به علت داشتن ویتامین‌ها و خواص فوق العاده به سرعت سردرد را تخفیف می‌دهند. شما در طی روز شاید از این مواد خوراکی استفاده میکنید ولی از خاصیتها و فایده‌های بی نظیر آن‌ها غافلید.

بهترین غذاهایی برای درمان سردرد شامل:

ماهی چرب:

گفتنی است طبق بررسی‌های انجام گرفته خوراکی‌های مملو از ویتامینهای گروه بی نظیر ویتامین ب ۶ و B۱۲ و فولیک اسید ممکن در کم شدن میزان سردرد‌ها کمک کنند به خاطر این افزودن ماهی آزاد (سالمون) و تن به روش غذایی برای چیره شدن بر سردرد عالیست. یک وعده ۸۵گرمی ماهی آزاد به تنهایی واجد بیشتر از ۵/۲ برابر میزان سفارش شده. ویتامین بی ۱۲ برای استفاده از هر روزه است به این معنا که افزودن میزان اندکی ماهی سالمون دودی به وعده غذایی شما میتواند حس مثبت‌تری در معده و سر شما ایجاد نماید. ماهی چرب هم چنین لبریز از اسیدهای چرب امگا ۳ با خواص ضد التهابی است.

به این معنا که مازاد و اضافه کردن آن به روش غذایی شما دارای اهمیتی مضاعف برای یاری به تسلی سردردها است.

طالبی:

این میوه‌ی خوشمزه و آبدار چون میوه‌ها سرشار از آب و پتاسیم هستند، سبب متعادل شدن سردرد‌های ناشی از میزان بالای سدیم و فقدان آب بدن میشوند.

طالبی هم چنین بطور میانگین حاوی۸۵میلی گرم منیزیوم یا حدود ۶۶درصد میزان هر روزه سفارش شده منیزیوم در برنامه غذایی شما است.

هم چنین برخی بررسی‌های نشان داده است که این میوه می‌تواند سطح انسولین را در بیماران غیر دیابت ی پایدار کند و از اونجایی که میزان پایین قند موجود در خون یک عامل محرک عمده سردرد است، منیزیوم بیشتر اخذ شده از طالبی می‌تواند به تنظیم قند موجود در خون شما یاری نماید و هرگونه سردرد محتمل را تخفیف دهد.

درمان سریع سردردهای میگرنی

تاثیر مثبت شیر کم روغن بر درمان سریع سردرد

شیر اندک چرب:

اندک آبی یکی از بزرگ‌ترین عوامل آغاز سردرد است.

بنابراین اجتناب از استفاده از الکل و خوراکی‌های دارای میزان سدیم بالا کلیدی جهت حفظ آب بدن و ممانعت از سردرد است.

شیر نه فقط یک مایع جبران کننده آب بدن است، بلکه غنی از فرآورده‌ها و مواد معدنی حیاتی نظیر پتاسیم و کلسیم است که اثرات سدیم بالای موجود در برنامه غذایی را تلافی میکند. افزون بر این بررسی‌ها نشان میدهد مصرف اندک فرآورده‌های لبنی با بروز بیشتر سر درد ‌های میگرن ی در هفته همگام است. هم چنین ملاحظه توصیه به مصرف ۳ وعده فرآورده‌های لبنی طی روز سبب التیام و بهبود فشار خون و کمتر کردن ریسک مبتلا شدن به دیابت و چاقی میشود.

تاثیر مثبت لوبیا سفید بر درمان سردرد

لوبیا سفید:

یک فنجان لوبیا حدود بیست و پنج درصد احتیاج روزانه شما به منیزیوم را برطرف میکند و منیزیوم به دلیل نقش آن در انقباض ماهیچه‌ها به ویژه ماهیچه‌های عروق خونی که مسبب سردرد هستند، بعنوان یک یاری دهنده به تسلی سردرد عمل میکنند. بقیه موارد غذایی سرشار از منیزیوم شامل موز، بادام ، آووکادو ، اسفناج و زردآلو هستند.

سیب زمینی :

همانند طالبی، سیب زمینی نیز لبریز از پتاسیم است که در موارد رویارویی با کمبود آب بدن به تسلی سردرد شما یاری میکند. یک سیب زمینی واجد بیست و پنج درصد احتیاج روزانه سفارش شده پتاسیم برای شما است و بعلاوه این پرمایه از ویتامینهای A، C و B۶ است.

(اگر نشاسته را از برنامه غذایی خود کنار گذاشته اید، یک موز را که دارای۴۲۲میلی گرم پتاسیم و مملو از ویتامین B۶ است آزمون کنید).

گیلاس:

گیلاس واجد ترکیباتی است که در خون به نیتریک اکساید مبدل گردد و این ترکیب شیمیایی میتواند در برابر سردرد اثر حفاظتی داشته باشد.

گزینش و انتخاب دیگر چغندر یا عصاره آن است.

آب:

حفظ آب بدن یکی از با اهمیت‌ترین کارهایی است که میتوانید به منظور پرهیز از سردرد و تسلی آن انجام دهید.

حذف وعدههای غذایی نیز میتواند مشکلات زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

مخصوصا چنانچه به افت قند موجود در خون حساس هستید، نباید بین وعده‌های خوراکی تان بیشتر از سه تا ۴ ساعت بازه بیفتد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 20 =