تاثیر ساپورت پوشیدن بر بدن!

ساپورت پوشان متوجه عواقب پرخطر این کارشان باشند!!

ساپورت پوشان و طرفداران شلوارهای جذب که برای جلب توجه حاضرند تندرستی خود را به مخاطره بیاندازند قطعا بدانند که چنانچه از مضرات ساپورت و شلوارهای تنگ مطلع شوند شاید هرگز بسراغ آن‌ها نروند.

افرادی که می‌گویند هر چه تنگ‌تر مناسب‌تر می‌بایست در واقع اگاه باشند که هر چه تنگ‌تر خطرناک‌تر جمله و عبارت بهتری برای توصیف ساپورت و شلوارهای تنگ است.

چند سالی است پوشیدن شلوارهای چسبان به مد معمول تبدیل شده و پای ساپورت‌ها هم به میان آمده است؛ ساپورت هایی که بدلیل ضخامت شان پاها را نمایش نمی‌دادند و به همین سبب از مهمانی‌های زنانه به خیابان‌ها وارد شوند در این نوشته نظر متخصصان پوست، خانم‌ها و گوارش را در زمینه دشواری هایی که ساپورت پوشی با خود به همراه می‌آورد، پرسیدیم.

مشکلی که ساپورت برای پوستتان ایجاد میکند.

لباس‌های تنگ خونرسانی به پوست را کمتر می‌کنند و بیش‌تر از آنچه تصور میکنید به ساختارهای زیرین اندام تان زیان وارد می‌کنند.

وقتی شلوار تنگ یا ساپورت می‌پوشید، این ساختارهای زیرین در اندام تان گرفتار زیان‌های جدی میشوند ولی نشانه این زیان دیدگی‌ها بسیار زود آشکار نمی‌شود.

شاید همین تاخیر در پیدایش علایم سبب میگردد مدت بیشتری از این لباس‌ها بهره جویی کنید و مهلت درمان بموقع مشکلات ایجاد شده را از شما بگیرد.

مشکل عصبی در کمین ساپورت پوش‌ها

همانگونه که می‌دانید اعصاب در تمام نواحی بدنتان حضور دارد و کوچکترین اشتباهات شما میتواند به آن‌ها آسیبی جدی وارد نماید.

اعصاب پوست نواحی زیرین بدن بر اثر پوشیدن شلوار تنگ و ساپورت زیان می‌بیند ولی چون نشانه صدمه دیدگی مخفی است، شما متوجه این صدمه دیدگی نخواهید شد.

اشخاصی که که دائم از ساپورت و شلوارهای تنگ استفاده میکنند، پس از مدت نسبتا طولانی بعضی قسمت‌های پوست شان گز گز کرده و به تدریج وسعت و شدت این علائم گسترش پیدا میکند.

یک نوع پیامد عصبی بنام meralgia paresthetica وجود دارد که زخم یا ضایعه پوستی ایجاد نمیکند ولی قسمت ران پا را مبتلا به درد میکند و عجیب نیست چنانچه ساپورت پوش‌ها پس از چند سال وادار به تحمل این درد شوند.

نازایی با ساپورت پوشیدن

تنها زنان نیستند که مشتری شلوارهای تنگ و فاق کوتاه و ساپورت هستند.

سال هاست برخی مردان هم به جمع طرفداران شلوارهای تنگ و فاق کوتاه مازاد و اضافه شده اند.

یکی از زیان‌های جدی ناشی از پوشیدن شلوارهای تنگ برای آقایان، نازایی است.

دلیل این است که اسپرم در بیضه ایجاد میشود و گرمی مناسب به منظور تولید اسپرم ۳۳ درجه سانتیگراد است ولی آقایانی که این پوشش را گزینش و انتخاب میکنند، این اندام را در تماس با پوست بدن قرارت می‌دهند و این رویداد به بالا رفتن گرمی آن‌ها می‌انجامد. تداوم چنین حالتی بدن را مبتلا به اختلال تولید اسپرم میکند یا اسپرم ‌های ناهنجار تولید میشوند که توانایی بارور کردن ندارند.

نامطلوب بو شدن مهبل

مشکل نامطلوب بویی یکی از عارضه‌های رایج ساپورت پوشی است.

افرادی که ساپورت و شلوار تنگ می‌پوشند، بطور معمول متوجه بوی نامطلوب عرق در اندام تناسلی و پاهایشان می‌شوند.

ساپورت‌ها تنگ هستند و سبب گرم شدن روی پوست می‌شوند.

باکتری هایی که روی روی پوست زندگی میکنند، بر اثر گرما تجزیه می‌شوند و مواد بودار می‌سازند.

باید گفت هر چه زمان پوشیدن ساپورت یا شلوار تنگ بیشتر باتشد، پوست گرم‌تر میشود و بیشتر عرق میکند، در نتیجهباکتری‌های بیشتری تجزیه می‌شوند و بوی نامطلوب بیشتری هم ایجاد میشود.

شاید در ابتدای رفع کردن این بدبویی با شستشو و شوینده‌های خوشبو آسان باشد ولی در مدت طولانی از میان بردن این بوی نامطلوب کار سختی میشود که با شستشو هم قابل برطرف شدن نیست.

عارضه‌های شدید پوشیدن ساپورت برای پوست

لکه دار شدن پوست

meralgia paresthetica یک بیماری قارچی است که در محل گرم و نمناک بوجود میآید.

جوان‌ها بیشتر دارای استعداد مبتلا شدن به این اختلال هستند.

پوشیدن ساپورت یا شلوار تنگ، ابعث گرما و عرق کردن بیشتر میشود و در نتیجه پایین تنه را به محیط مطلوب meralgia paresthetica تبدیل میکند.

لکه‌های بزرگ یا کوچک قهوه‌ای از نشانه‌های این اختلال هستند که بر پوست‌های روشن و لطیف آشکارتر دیده می‌شوند.

خصوصیت لکه‌های meralgia paresthetica این است که گهگاهی حتی بعد از درمان هم زمانی روی پوست باقی می‌مانند.

شاید ساپورت پوشش ارزانقیمت و در بعضی موقعیت‌ها زیبایی باشد ولی نبایستی فراموش کرد که این لباس‌های تنگ که انواع نخی و خنک شان کم‌تر یافت میشود، توانایی دارند چنین دشواری هایی را هم ایجاد و خرج و انرژی زیادی را برای مداوا طلب کنند.

کهیر می‌زنید.

پوشیدن ساپورت و شلوار تنگ سبب پیدایش کهیر فشاری تاخیری میشود.

به این شیوه و ترتیب که چهار تا ۶ ساعت پس از پوشیدن آن‌ها لکه‌های کهیر نمایان می‌شوند و عموما با تورم، خارش و سوز و درد همراه هستند.

برای از میان رفتن آثار کهیر فشاری، هشت تا ۷۲ ساعت زمان ضروری است. کهیر فشری گاهی سردرد ، حالت کاستی و ملال و خستگی هم ایجاد میکند.

شاید باورکردنش سخت باشد که فقط یک پوشش می‌تواندتا این مقدار به تندرستی افرادآسیب بزند ولی حقیقت اینست که زیر فشار قرار دادن پوست، اعصاب و اندام‌ها، دشواری هایی جدی و ماندگار را برای شما به همراه می‌آورد.

گرفتار اگزمای تماسی می‌شوید.

پوشیدن شلوارها و ساپورت‌های پلاستیکی، تنگ و ضخیم، راه را بر جریان هوا می‌بندد و به پوست اجازه تنفس کردن نمی‌دهد.

هم چنین مواد پلاستیکی به کار رفته در ساپورت نوعی حساسیت پوستی به اسم اگزمای تماسی را بوجود می‌آورد.

مواد حساسیت زا در تماس طولانی و مستقیم با پوست هستند. و به درون آن نفوذ میکنند و در نتیجه پایین تنه گرفتار قرمزی و خارش و پوسته پوسته شدن میشود.

شاید ساپورت پوش‌ها از علت گرفتار شدن به این دشواری بی خبر باشند و با کرم‌ها و لوسیون‌های مختلف برای برطرف شدن این دشواریها سعی کنند ولی با وجود دیدن اثرهای موقتی، تا وقتیکه فرد پوشش شایسته‌ای را گزینش و انتخاب نکند، نمیتواند انتظار برطرف شدن کامل این عارضه‌ها را داشته باشد.

پوشیدن ساپورت هرگز بهداشتی نیست.

پوشیدن شلوار تنگ یا ساپورت در حقیقت با بهداشت فردی مغایرت دارد و سبب مبتلا شدن به عفونت و بیماری‌های سیستم تناسلی خانم‌ها میشود.

یکی از این دشواریها عفونت کاندیدیاز است.

اندام تناسلی زنی که ساپورت پوشیده به علت گرما و عرق کردن، نمناک میشود و ساعت‌ها به همان شکل باقی میماند.

چنانچه بدن شما نیز دارای استعداد مبتلا شدن به این عفونت هاست و پس از یک مرحله درمان باز هم مشکلات قبلی سراغ تان می‌آید، بهتر است بجای ساپورت یا شلوار تنگ، لباس هایی بپوشید که از الیاف طبیعی مانند نخ و پنبه آماده شده باشند و مانع عبور جریان هوا نباشند.

سلامت معده شما در مخاطره است!

پوشیدن ساپورت به تنهایی نمیتواند برای اندام‌های داخلی و سیستم هاضمه مشکلی ایجاد نماید، برای مثال در عمل هضم اثربخش نیست ولی آنهایی که از قبل به رفلاکس اسید معده گرفتار هستند، نباید شلوار تنگ بپوشند چون سبب می‌شود محتویات معده به مری بریزد و بیماری شان را شدت می‌بخشد.

برای اینکه بدانید. رفلاکس اسید معده دارید یا نه، کفایت میکند. ببینید آیا اصطلاحا ترش میکنید یا نه چنانچه اینطور بود، برای معالجه هم به دکتر رجوع کنید و هم لباس تنگ نپوشید.

2 دیدگاه دربارهٔ «تاثیر ساپورت پوشیدن بر بدن!»

  1. درست است که ساپورت پوشیدن مضراتی دارد اما اینهمه اغراق که شما داشتید ندارد.
    لباس تنگ هنگاه ورزش بهترین نوع لباس است که اکسیژن رسانی به ماهیچه ها و ریکاوری ، جلو گیری از کشیدگی عضلات ، عدم کوفتگی بعد از ورزش و … کمک می کند
    دارای مضراتی هست اما اگر درست استفاده شود دارای فواید بیشتری است.
    پس با تعصب فرهنگی به قضیه نگاه نکنید.
    همیشه بهتر است واقعیت را بدون اغراق بیان کرد.
    تبلیغات فرهنگی زورکی انجام ندهید.با سند و مدرک حرف بزنید.
    در ایران در مورد حرف هایی که زده می شود حتی یک تحقیق هم صورت نگرفته است.
    فقط کپی و ترجمه با تعصب و تحمیل عقیده از سایت های انگلیسی زبان هست.
    که این شامل سایت هایی با زبان روسی ، آلمانی ، فرانسوی ، سوئدی و … حتی یک مورد هم نمی شود.
    و متاسفانه مقاله ها نرسیده و نپخته هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =