فایده آشامیدن زیاد آب برای لاغری

عارضه‌های زیاد و آزاردهنده‌ی آشامیدن آب

برای دهه‌ها طبیبان اصرار داشتند که آدم باید در طی روز ۸ لیوان آب بنوشد و حتی زن یکی از رؤسای جمهوری آمریکا نیز درباره آب کمپینی راه انداخته بود. با وجود این پروفسور آرون کارول از دانشگاه ایندیانا سال پیش نوشته بود که هیچ علت علمی وجود ندارد که پایدار کند آشامیدن آب بیشتر می‌تواند به تندرستی آدم یاری رساند.

ولی یک پژوهش نوین دیگر یک فایده بسیار بزرگ آشامیدن آب را اثبات نموده است.

این پژوهش ادعا کرده است که آشامیدن آب می‌تواند وزن شما را بکاهد.

تحقیق مذکور که در گاهنامه رژیم‌های آدم انتشار یافته مدعی شده است که آشامیدن آب زیاد با خوردن کالری کم‌تر و نیز مصرف شکر و نمک و کلسترول کم‌تر در ارتباط است..در این پژوهش ۱۸۳۱۱ نفر مورد وارسی قرار گرفته اند که به دوگروه با برنامه غذایی متفاوت تقسیم شده و بین ۳ تا ده روز مورد آزمایش قرار گرفته اند.

پاسخ‌های شرکت کنندگان نشان میدهد که مصرف یک تا سه لیوان آب زیادتر در بعضی از شرکت کنندگان سبب شده که بین ۶۹ تا ۲۰۶ کالری کم‌تر استفاده کنند.

گرچه این رقم اندک بنظر میرسد ولی ۲۰۶ کالری طی روز میتواند یک پوند وزن را در ۱۷ روز بکاهد.هم چنین مصرف شکر در این اشخاص نیز بین شش تا هجده گرم افت پیدا کرده است و سدیم نیز بین ۷۸ تا ۲۳۵ میلی گرم کاهش داشته است.

مصرف کلسترول این اشخاص نیز بین۷ تا ۲۱گرم کاهش داشته است.با وجود این بسیاری از کارشناسان رژیم آب درمانی را کاری اشتباه می‌دانند و اعتقاد دارند این رژیم میتواند بر سلامت آدم اثر بگذارد.

یک مشاور تغذیه درمورد اینکه آیا شما رژیم‌های آب درمانی را که فرد طی چند روز فقط آب مصرف کند، تأیید می‌کنید؟ گفته بود: «خیر این رژیم بسیار پرخطر است.

صحیح هست که آب برای بدن خیلی بافایده است. ولی بهیچوجه قادر نیست جایگزین خوراک شود.

آب درمانی

آب درمانی

وی استفاده بیش از حد آب بدون خوردن مواد خوراکی را سبب بر هم خوردن اعتدال الکترولیت‌ها عنوان نمود و گفت: استفاده بیش از حد آب باعث می‌شود که الکترولیت‌های درون سلولی به بیرون سلول بیایند و خیز سلولی و ورم سلولی در پی خواهد داشت.

آب درون سلول بالا رفته و سبب ورم سلول‌ها میشود، این مسأله می‌تواند مرگ آور باشد و بهیچوجه توصیه به چنین رژیمی نمی‌شود در این گونه رژیم مهمتر از سوء تغذیه ای که بوجود میآید، خیز سلولی و خارج شدن الکترولیت‌ها از سلول هاست که میتواند در زمان کوتاهی به مرگ آدم بینجامد.

این نوع رژیم چنانچه به مرگ منتج نشود، ضایعات مغزی در پی دارد و روی بینایی اشخاص اثر مستقیم می‌گذارد.یک کارشناس طب مکمل نیز با توجه به آشامیدن آب زیاد گفته بود: «بر اساس آموزه‌های طب قدیمی و سنتی ایران، پسندیده‌تر است اشخاص در وقت تشنگی، اندکی در خوردن آب تأمل کنند و با اعتماد از حقیقی بودن تشنگی خود، آب بنوشند.

آموزه هایی موهوم و نامستدل در برابر آموزه‌های طب قدیمی و سنتی ایران قرار دارد که توصیه میکند همه اشخاص هر روزه مقدار بسیاری آب بنوشند. خلاف این توصیه که نه تنها در ایران شاید که در بسیاری از سرزمین‌های دنیا رایج شده است، آموزه‌های پزشکی پارسی به اغلب افراد بجز آنها که طبع یا معده ‌های خشک و گرم دارند، توصیه میکند برتشنگی صبرکنند تا وقتیکه مطمئن شوند تشنگی شان راستین است و بعد آب بنوشند.

آشامیدن آب، بیشتر از نیاز طبیعی و حقیقی بدن، عارضه‌های زیاد و آزاردهنده‌ای چون کاستی و سستی اعصاب، معده و کبد، بدرنگی پوست رخ و بدن، کاهش حافظه و کندذهنی، آبریزش‌های مرضی و نزله‌ها، ورم دست‌ها و پاها و زیر چشم‌ها و گاهی مشکلات کبدی پیچیده را بهمراه می‌آورد»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 16 =