کابینت آشپزخونه شما میتواند خیلی خطرناک باشد!

کابینت ‌های آشپزخانه و رابطه آن‌ها با سرطان!

 

کابینت ‌ها عناصر ی هستند که به دکوراسیون آشپزخانه ‌ها چهره‌ای متفاوت می‌بخشد.

کابینت‌ها انواع و جنس‌های گوناگونی دارند که همین مسئله سبب می‌شود هر فردی با هر سلیقه‌ای قادر باشد آن فضایی که مد نظرش است را پدید بیاورد.

-دانشمندان برای یافتن برخی ارتباطات بین کابینت‌های آشپزخانه و مواد شیمیایی موجود در آن‌ها، درون و خارج ۱۶ منزل را مورد بررسی قرار دادند و مورد آزمایش هایی به عقیده

-آنها سطوح بالایی از ترکیب پلی فنول بورن (polychlorinated biphenyl compounds) یافتند.
-این سم و ترکیب شیمیایی بعنوان یک عامل سرطان زا در بدن آدم در سازمان جهانی تندرستی و بهداشت شناسایی شده است.
کابینت‌های موجود در آشپزخانه قطعا یکی از موردهای است که شما بهیچوجه تصور نمی‌کردید که میتوانند سبب ایجاد سرطان شوند ولی در حین یک ازمایش پژوهشگران یافتند که ماده PCB در کابینت‌ها وجود دارند.
کابینت و سرطان

موادشیمیایی پرخطر در کابینت‌ها

محققان دانشگاه Iowa هوای درون و خارج ۱۶ خانه مسکونی را در آمریکا مورد وارسی قرار دادند و آن‌ها در این تحقیق سطوح بالایی از PCB را که از سال ۱۹۷۹ استفاده از اونها ممنوع بود را یافتند و میزان این مواد آلوده و شیمیایی در خانه‌های اشخاص مسن‌تر بیشتر بود که از سال‌های گذشته از این مواد استفاده می‌کردند.

بعد از بررسی کلی و دقیق‌تر آن‌ها گازهای خروجی پرخطر را نیز یافتند با وجود این گروهی که به رهبری پروفسور Keri Hornbuckle به وارسی این مورد پرداختند.

PCB‌ها در سازمان جهانی تندرستی و بهداشت بعنوان یک ماده سرطان زا شناخته شده بودند که ساخت و بکارگیری انها در آمریکا از چهار دهه پیش ممنوع اعلام شده بود.

این بررسی‌ها و آزمایش‌ها که به مدت ۱۶ هفته طول کشید، پژوهشگران یک مأخذ ناشناخته از PCB را یافتند که در نهایت پروفسور Hornbuckle و همکارانش برآیند خود را در گاهنامه علمی scientific journal Environmental Science & Technology پخش کردند و اعلام کردند که در منزل هایی که از این ترکیب شیمیایی استفاده شده است، امکان مبتلا شدن به بدخیمی و بیماریهای گوناگون مانند اختلالات کبدی را تجربه خواهند کرد و حتی میتواند راندمان جنسی را نیز تهدید کند و بر روی آن اثر منفی بگذارند.

کابینت و سرطان

امکان مبتلا شدن به بدخیمی با مواد شیمیایی موجود در کابینت‌ها

پژوهشگران کالج نیوکسل در سال پیش سطوح بالایی از مواد آلوده را در Mariana trench یافتند که این میزان خیلی زیاد است و میزان تخمین زده شده به میزان ۱ ۳ میلیون تن میباشد که حدودا یک سوم ان وارد محیط زیست شده است.
PCBها هم چنین در این پژوهش روشن کرد که در اطفال توانایی دارند منتهی به فقدان فراگیری آن‌ها شوند.

PCBS چیست؟!

PCB‌ها توسط سازمان جهانی تندرستی و بهداشت به عنوان سرطان زایی شناخته شده اند.

ساخت آن‌ها در آمریکا و انگلیس از چهار دهه پیش ممنوع بود.

بررسی‌ها مشخص کرده است که PCB‌ها، که حدود ۲۱۰ تغییر را ایجاد می‌نمایند و توانایی دارند کارکرد کبدی را تغییر دهند حتی توانایی دارند بر ساختار تولید نسل اثر بگذارند.
پژوهشگران کالج نیوکسل در سال پیش سطوح فوق العاده زیادی از آلاینده‌ها را در مرنتون ترانک – عمیق‌ترین قسمت اقیانوس – یافتند.
حدود ۱ ۳ میلیون تن PCB‌ها پیش از ممنوعیت ایجاد شدند ولی بعضی از محققان معتقدند که یک سوم از این‌ها به محیط زیست وارد شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 3 =