زمانیکه آشامیدن آب پرخطر است!

زمان هایی که بایست از آشامیدن آب امتناع کنید.

زمان‌ها و لحظاتی هستند که نبایست در آن‌ها آب بیاشامید برای اطلاع بیشتر مطالب زیر را بخوانید.

تقریبا آب راهکار شایسته‌ای برای همه چیز است.

آب میتواند از پرخوری ما ممانعت نماید و همین طور در سوزاندن کالری‌های مازاد بدن کمک میکند.

ولی زمان هایی هستند که شما می‌بایست این ذهنیت که آب میتواند از پرخوری ما ممانعت نماید را رها کنید.

همانگونه که میدانید آب یکی از برترین نوشیدنی‌ها از زمانهای دیرینه تا به هم اکنون می‌باشد و درسلامتی شما اثربخش بوده و می‌باشد به گزارش زیبان افزون بر این آب در دستگاه گوارش بدن دارای ارزش و اهمیت بسزایی می‌باشد و به کار آن کمک میکند و احساس تشنگی را از میان میبرد.
ولی آشامیدن آب در موقع میل وعده‌های غذایتان توصیه نمیشود و شدیدأ پرخطر می‌باشد، زیرا آشامیدن آب در این موقع آنزیم‌های گوارشی و اسیدهای معده را رقیق می‌سازد و در پی این عمل غذایی که میل میکنید سخت‌تر هضم میشود.
با آشامیدن آب در بین میل وعده‌های غذایتان، اسید معده ای که در روده وجود دارد را از میان میبرد.
نوشیدن آب

وقتیکه هیچ احساس تشنگی نداری آب ننوشید.

آشامیدن مقدار بسیاری آب در طول روز خوبست. و هیچ دشواری ندارد ولی چنانچه شما حس تشنگی نکردید بهیچوجه آب ننوشید زیرا با آشامیدن بیشتر از اندازه آب میتوانند سبب رقیق شدن و اندک شدن اعتدال طبیعی نمک بدن شود.

وقتیکه ادرار شما روشن بود آب ننوشید.

چنانچه شما می‌خواهید بدانید و اطمینان حاصل کنید که پیکرتان به میزان مکفی آب دارد به دستشویی مراجعه نمایید و رنگ ادرارخودتان را ببینید چنانچه ادرار شما به رنگ زرد تیره بود بدانید که گرفتار اندک آبی هستید ولی اما چنانچه زرد روشن بود بدانید که به میزان مکفی آب نوشیده اید و هیچ احتیاجی به آب ندارید.

وقتیکه قصد خوردن غذای سنگین و زیادی دارید، آب ننوشید.

پیش از غذا خوردن یک لیوان آب بخورید و بعد آغاز به خوردن غذایتان کنید، ولی آشامیدن بیشتر از اندازه آب قبل میان و یا پس از خوراک بسیار زیان آور می‌باشد و سبب سنگین شدن شما میشود و اسید معده‌ای که در روده وجود دارد را از بین میبرد این مورد خیلی پراهمیت است است و تلاش کنید از این مورد استفاده نمایید تا سلامتی بدن تان را به مخاطره نیندازید.

بعد از ممارست و ورزش زیاد آب ننوشید.

بعد از تمرین‌های نرمال و معمولی آشامیدن آب برای بدن خیلی خوب است ولی بعد از ورزش‌های سنگین و تمرین‌های غیر نرمال الکترولیت‌های خیلی زیادی را از مسیر تعریق از دست خواهید داد به این جهت برای جبران این فقدان شما میتوانید از آب نارگیل و دیگر آشامیدنی‌های پر انرژی مواد مغذی را مجددا به پیکرتان برسانید.
آشامیدن آب در این میان برای پیکرتان زیان آور میباشد و در هیچ وجه آشامیدن آّ در این موقع توصیه نمیشود و باید از آن امتناع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 5 =