با خوردن این مواد غذایی میتوانید خوش اندام باشید!

خوش اندامی و راههای رسیدن به آن …

چنانچه از چربی هایی که زیر پوستتان جا خوش کرده اند خسته شده اید و دلتان می‌خواهد ظریف‌تر و خوش هیکل‌تر شوید بایست بدانید چاره‌ی کار در نخوردن و سختی کشیدن نیست.

شما حتما به فکر تغذیه‌ی تندرست و سالم و داشتن جنبش جسمی باشید.

گرچه می‌بایست بدانید هیچ ماده‌ی غذایی یا روش معجزه گری وجود ندارد که یک شبه شما را تبدیل به مانکن بکند.

خوش اندام شدن احتیاج به اراده و برنامه ریزی درست دارد.

در این نوشتار ۱۴ ماده‌ی غذایی مفید را معرفی میکنیم که به چربی سوز ی و خوش اندامی شما کمک فراوانی میکنند.

شیر کم روغن، ماست کم روغن و پنیر کم روغن
شیر

برآیند بررسی‌های متعدد نشان میدهد که کلسیم یک اثر اساسی روی تندرستی بدن دارد.

چنانچه می‌خواهید باریک اندام شوید باید حواستان به اندازه کلسیم پیکرتان باشد وگرنه هر کاری هم که بکنید به وزن ایده آلتان نمی‌رسید.

چنانچه میزان کلسیم پیکرتان پایین باشد بدن هورمون هایی تراوش میکند تا قادر باشد به بهترین وجه از کلسیم موجود در مواد خوراکی میشود از

مشکل این است که بدن به سلول‌ها نشانه میدهد تا چربی را اندوخته کنند.

لبنیات مانند شیر، پنیر و هم چنین ماست مأخذ فوق العاده‌ی کلسیم هستند.

گرچه با خوردن به عنوان مثال یک پیاله فرآورده‌های لبنی طی روز چهل و پنج کیلو وزن اندک نخواهید کرد ولی چنانچه حواستان به اندازه کالری‌های دریافتی تان باشد و همزمان فرآورده‌های لبنی کم روغن هم در برنامه‌ی خوراکی تان بگنجانید می‌توانید تا حدود ۷ کیلو وزن کاهش دهید.

جودو سر و جو

چنانچه می‌خواهید از شر چربی‌های دور شکمتان رهایی یابید توصیه میکنیم جو را وارد برنامه‌ی غذایی کرده و مصرف برنج سفید را کمتر کنید.

این را ما نمی‌گوییم برآیند پژوهشی که در American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده است نشان میدهد.

در این تحقیق شرکت کننده‌ها به ۲ دسته تقسیم شدند.

دسته اول از مصرف غلات کامل منع شدند و دسته دوم فقط غلات کامل مانند نان سبوس دار، جو دو سر، جو و برنج کامل مصرف کردند.

این تحقیق ۲ هفته طول کشید.

پس از این اثنا هر ۲ دسته به یک مقدار وزن اندک کردند ولی چربی سوزی در ناحیه‌ی شکم دسته دوم افزون‌تر از سایر شرکت کننده‌ها بوده است.

توصیه میکنیم هر روزه غلات کامل را در برنامه‌ی خوراکی تان بگنجانید.

چایی سبز
قطعاً هیچکس از چربی دور شکم خوشش نمی‌آید. چربی‌های این قسمت نه فقط نازیباست بلکه به سلامتی بدن نیز صدمه میرساند. چنانچه نمی‌خواهید شکم گنده شوید. چایی سبز را دریابید. چنانچه هم چایی سبز بیاشامید و هم پیاده روی هر روزه داشته باشید مطمئن باشید پیش از آنچه فکرش را میکنید چربی هایتان آب میشود.

در پژوهشی که در این مورد انجام شده است شرکت کننده‌ها را به ۲ دسته تقسیم شدند.

دسته اول یک آشامیدنی حاوی «کاتچین» اخذ کردند و دسته دوم یک آشامیدنی بدون این ماده مصرف کردند.

کاتچین یک آنتی اکسیدان فوق العاده قوی می‌باشد.

همه‌ی شرکت کننده‌ها ناچار بودند که هر هفت روز ۱۸۰ دقیقه فعالیت ورزشی علی الخصوص پیاده روی بکنند پس از دوازده هفته چربی‌های از بین رفته‌ی دور شکم شرکت کننده‌های دسته اول ۷ چهار درصد زیادتر از دسته دوم تخمین زده شد.

علت علمی اش هم این است: کاتچین سوخت و ساز بدن را تحریک مینماید. و سبب چربی سوز ی بیشتری میشود. برای اینکه آسان‌تر از شر چربی‌های دور شکمتان رهایی یابید واجب است که هر روزه چهار تا شش فنجون چایی سبز بدون کافئین میل نمایید و هر هفت روز ۱۸۰ دقیقه فعالیت ورزشی کنید.
تخم مرغ

برای لاغری باید میزان کالری‌های دریافتی تان را کمتر کنید. ولی به پروتئین نیاز مبرم دارید.

تخم مرغ هم یکی از منابع طبیعی پروتئین است.

برآیند پژوهشی که در Journal of Nutrition به چاپ رسیده است نشان میدهد اشخاصی که غذاهای مملو از پروتئین دارند (یعنی چهل درصد پروتئین و سی درصد کربوهیدرات‌ها) پس از یک سال به اندازه ۳۸ درصد چربی زیادتری نسبت به اشخاصی که کربوهیدرات‌های بیشتری مصرف میکنند (یعنی ۵۵ درصد کربوهیدرات و پانزده درصد پروتئین) از دست داده و لاغرتر شدند.

پروتئین‌ها سبب کم کردن وزن می‌شوند به دلیل این که بدن برای تجزیه‌ی پروتئین‌های دریافتی به انرژی (کالری) زیادتری نیاز دارد.

برا این هم حسابی کالری می‌سوزاند تا پروتئین‌ها را هضم کند.

هنگامی که لاغرتر می‌شوید همین پروتئین‌ها توده‌ی عضلانی تان را حفظ میکند.

یعنی اینکه عضلاتتان آب نمی‌شود و فقط چربی هایتان از میان میرود.

بایست بدانید که عضلات افزون‌تر از چربی‌ها کالری می‌سوزانند.

حرف پایان اینکه پروتئین‌ها در قیاس با کربوهیدرات‌ها حس سیرشدن طولانی زمانی ایجاد می‌نمایند و شما را از پرخوری و ریزه خواری دور نگاه میدارند.

گردو و بادام
گردو، بادام و کلا میوه‌های صدفی یا پوسته دار سبب آب شدن چربی‌های دور شکم می‌شوند. متخصصان حوزه تغذیه اعتقاد دارند که مغزها و کلا میوه‌های پوسته دار اثر مثبتی روی تناسب اندام دارند به شرطی که در مصرف آن‌ها زیاده روی نکنید. علتش هم اینست که این میوه‌ها مملو از فیبر، پروتئین و چربی‌های با فایده اند که قادرند حساسیت بدن را نسبت به انسولین بالا برده و به کم کردن وزن کمک کنند.
ماهی آزاد

به عقیده‌ی پژوهشگران امگا ۳ ‌ها سبب کاهش توده‌ی چربی بدن میشوند. البته تاکنون بدرستی مشخص نشده است این اسیدهای چرب با چه مکانیسمی به کاهش چربی‌ها کمک میکنند ولی شما میتوانید از ماهی‌های لبریز از امگا ۳ برای خوش اندامی تان نهایت استفاده را ببرید. پژوهشگران در جریان بررسی‌های خود مشاهده کردند که امگا ۳ ‌ها با اشتهای زیادی مقابله میکنند و تا ۲ ساعت پس از مصرف ماهی‌های لبریز از این اسیدهای چرب گشنگی به سراغتان نمی‌آید.

توصیه میکنیم هر هفت روز دو وعده ماهیهای چرب مانند ماهی آزاد، شاه ماهی، تن ماهی و قزل آلا میل نمایید.

سیب، گلابی و فلفل دلمه‌ای

این سه ماده‌ی خوراکی مملو از فلاوونوئیدها (ترکیبات آنتی اکسیدانی) هستند که در میوه و سبزی‌ها به فراوانی وجود داشته و اثر مثبتی در رویارویی با چربی‌ها دارند.

برآیند پژوهشی که روی زنان انجام شده نشان میدهد در طی چهارده سال شاخص توده‌ی جسمی زنانی که به مقدار فراوانی فلاونوئید جذب کردند رشد پایین‌تر داشته است.

بایست بدانید که این ترکیبات ضد اکسیدیشن به سوزاندن کالری بیشتر و جذب گلوکز (قند) کمک فراوانی کرده و سبب می‌شوند تا چربی بیشتری بسوزانید.

بایست بدانید که پیاز، تره اروپایی و هم چنین چایی سبز و سفید نیز حاوی فلاوونوئیدها هستند و به خوش اندامی شما کمک میکنند.

تخم کتان

تخم کتان

این دانه‌های ریز براق که مزه‌ی فندق دارند لبریز از لیگنان‌ها هستند که میزان چربی و شاخص توده‌ی جسمی بانوان یائسه را کمتر می‌کنند.

برآیند پژوهش هایی که روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده است نشان میدهد که لیگنان‌ها توده‌ی ساختارهای چربی بدن را کمتر می‌کنند.

برا این هم تعجبی ندارد که بگوییم تخم کتان سبب لاغری و کم کردن وزن میشود.

توصیه میکنیم روزانه یک قاشق غذاخوری تخم کتان آسیاب شده به ماست، سالاد، سوپ یا خورش هایتان افزوده و میل نمایید. توجه داشته باشید علاوه بر تخم کتان، کنجد، هوموس (پوره‌ی نخود)، سیر، زردآلو ی خشک، سویا، تخمه آفتاب گردان و پسته نیز از منابع تغذیه‌ای این لیگ نان‌ها می‌باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 6 =