دیازپام طبیعی!

گل ساعتی گیاهی با خواصیت دیازپام

ببرخی گیاهان که بصورت دمنوش مورد مصرف قرار میگیرند تاثیر آرام بخشی فوق العاده‌ای دارند و گیاه گل ساعتی یکی از این دواها است که تاثیری مانند دیازپام دارد.

گلهایی که به شکل ساعت هستند، این گیاه نوعی پیچ است و احتیاج به تکیه گاه دارد تا قادر باشد رشد کند بنابراین از گیاهان بالارونده محسوب میشود.

با گونه‌های مختلف با رنگ‌های آبی قرمز ارغوانی و سفید میروید و درون آن تاجی از الیاف باریک ارغوانی رنگ در چند ردیف قرار دارد که شکل ویژه گل ساعتی را می‌سازد.

گیاه گل ساعتی

گل ساعتی و خواص آن برای بدن

گل ساعتی طبیعت خشک و گرم دارد و از گل و میوه آن (Passion Fruit) میتوان برای درمان مریضی‌ها استفاده کرد.
خاصیتهای شفابخش و روش مصرف
گل ساعتی یکی از برترین داروهای گیاهی برای مداوا نمودن بیخوابی و آرامش بخش در وقت خواب است. گیاه گل ساعتی مانند بادرنجبویه، و گل گاوزبان ، آرامش بخش است، در شرایطی که فرد اضطراب و اضطراب و نگرانی داشته باشد میتواند بر روی آدم اثر به سزایی داشته باشد. فلانوئیدهای موجود در این گیاه، در کاهش اضطراب مؤثر هستند.

لرزش اشخاص سالخورده: ۱ پیمانه مرباخوری گل ساعتی را بهمراه دو استکان آبجوش دم کرده هر روزه دو مرتبه موقع استراحت میل نمایید.

پایین آورنده فشار خون ، تسکین دهنده درد، درمان اضطراب ، خواب آور.
گل ساعتی برای علاج بیخوابی خیلی سودبخش بوده و با بکارگیری آن، حتی مبتلایان به کمبود خواب که ریشه عصبی داشته باشد درمان خواهند شد ۱ پیمانه مرباخوری گل ساعتی به همراه دو استکان آبجوش دم کرده موقع خواب میل نمایید هم چنین از گل ساعتی برای ریلکس نمودن کودکانی که دارای فعالیت زیاد بوده و بی قرار هستند استفاده میشود.
تشنج ، دردهایی با منشا عصبی، از میان بردن حالات افسردگی نظیر هیستری، کاستی اعصاب، سردرد و سرگیجه
۱ پیمانه مرباخوری به همراه دو استکان آبجوش دم کرده ۲بار در روز میل نمایید.

عارضه‌های رایج و آزار دهنده یائسگی ، گرگرفتگی
گُرگرفتگی بعنوان یکی از عارضه‌های رایج و آزار دهنده یائسگی بر چگونگی زندگی اشخاص یائسه اثر زیادی گذاشته و احساس تندرست و سالم بودن را در آنها تضعیف میکند، گل ساعتی می‌تواند سبب کاهش گرگرفتگی در این خانم‌ها شود ۱ پیمانه مرباخوری به همراه دو استکان آبجوش دم کرده ۲بار در روز میل نمایید.
درمان هموروئید : بکارگیری دم کرده گل ساعتی و نشستن در دم کرده این گیاه سبب درمان هموروئید خواهد شد.

خاصیتهای شفابخش میوه ساعتی یا پشن فروت

ضد سرطان ، تحکیم قلب
این میوه رشد سلول‌های سرطانی را تقلیل میدهد ویتامین ث موجود در آن، به بافت‌ها کمک میکند و مانع بیماری قلبی و سرطان میشود.

در این میوه موادی موجود دارد که کارکرد محافظتی برای قلب دارد.

آنتی اکسیدان: این میوه، مأخذ خوب آنتی اکسیدیشن است.
ضد یبوست : پشن فروت به علت داشتن مواد ملین و با داشتن فیبر زیاد محرک دستگاه گوارشی است در درمان یبوست و بیماری‌های گوارشی تاثیر گذار است.
کاهش چربی خون و کلسترول: این میوه در کاهش مقدار کلسترول تاثیر گذار است.
لبریز از ویتامین: این میوه مأخذ خوب ویتامین‌های آ، ث و پتاسیم است.
کم کردن وزن : پشن فروت برای تندرستی بدنی و کم کردن وزن بافایده است.
تحکیم چشم و پوست (درمان خشک شدن پوست ): ویتامین آ موجود در آن به بدن کمک میکند تا رادیکالهای آزاد که به پوست و بافت صدمه میرساند را از میان ببرد.، مضاف بر آن قدرت دید را تحکیم میکند.
ضد حساسیت ( آلرژی ): ترکیب موجود در این میوه آلرژی و التهاب را کاهش میدهد و در کاهش دادن نشانه‌های آسم نیز تاثیر گذار است.

نکات مهم:
مصرف بی حدان احتمال دارد ایجاد اسهال کند.
گل ساعتی احتمال دارد سبب خواب آلودگی شود.
در دوره حاملگی از گل ساعتی استفاده ننمایید.
برای مادران شیر ده مصرف آن ممنوع می‌باشد.
کودکان زیر ۳ سال نباید آنرا استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + بیست =