تاثیر گوشی‌ هوشمند بر مغز!

عواقب استفاده بیشتر از حد معمول از گوشی‌های هوشمند و اثرات منفی آن‌ها بر روی مغز

گوشی‌های هوشمند علی الخصوص گوشی‌های هوشمند لمسی منتهی به اختلالاتی در حرکات و فعالیت مغز میشوند که با خواندن این نوشته بی تردید از این پس در بکارگیری انها احتیاط خواهید کرد.

گوشی‌های هوشمند با زندگی مدرن امروزی گره خورده اند و جای تاسف است که این گره بسیار محکم‌تر از آن است که به سهولت بتوان آن را باز کرد و همین منتهی به ابراز دلواپسی از طرف پژوهشگران و محققان پزشکی شده است.

پژوهشگران بعد از بررسی‌ها دقیق در یافتند که بکارگیری گوشی‌های هوشمند و لمسی به دفعات زیاد در طول روز و شب منتهی به زیان یکی از بخش‌های اساسی و مهم مغز میشود چرا که به گفته‌ی آن‌ها رابطه‌ی مستقیمی بین دست و مغز در وقت بکارگیری این نوع گوشی‌های موبایل بوجود می‌آید که منتهی به صدمات و زیان‌های مغزی میشود.

تیم تحقیقاتی اهل کشور سوئیس ۳۷ داوطلب را برای اثبات این مسئله مورد آزمون به عقیده که ۲۷ نفر آن‌ها از گوشی هوشمند و ۱۰ نفر از اونها از گوشی‌های ساده با دکمه‌های حقیقی (نه لمسی) استفاده می‌کردند.

با زیر نظر داشتن و کنترل حرکات و واکنش‌های مغزی انها در طی این مدت به مسئله‌ای اساسی و مهم در ارتباط با کارکرد مغز در این اشخاص دست یافتند.

گوشی های هوشمند

عواقب بکارگیری نابجا از گوشی‌های هوشمند

نتیجه:

قسمتی از شناسایی بیماری نام somatosensory قشای وجود دارد که مرتبط به کنترل حرکات دست – انگشت‌ها – چهره – لگن – تنه و گردن است.

آنهایی که از گوشی‌های موبایل هوشمند با صفحات لمسی استفاده میکنند این قسمت مغز انها با گذشت زمان نسبت به کنترل حرکات پایین میشود به نوعی گرفتار تغییر شکل در کارکرد و کنترل می‌گردد.

ولی آنهایی که از گوشی‌های عادی و دکمه دار استفاده میکنند با هر دفعه بکارگیری دکمه مغز حالت حرکت انگشت‌ها را اخذ کرده و با حرکت حقیقی و فشار انگشت‌ها بر روی دکمه‌های حقیقی آغاز با فعالیت میکند و از اندک کاری و تغییر شکل به دور می‌ماند.

دکتر گاش می‌گوید:  با هر دفعه حرکت انگشت‌ها و دیگر قسمتهای بدن مغز فعالیت میکند و از کهنسالی و تغییر شکل و بدنبال آن اختلالات مغزی جلوگیری میشود که جای تاسف است که این تکنولوژی کارکرد طبیعی مغز را دچار اختلال میکند و سبب ایجاد اختلالات حرکتی در بلند مدت خواهد شد.

او هم چنین هشدار داد که در بلند مدت بکارگیری گوشی‌های همراه هوشمند لمسی در حرکات بخش‌های اساسی و مهم بدن از جمله صورت و دست‌های دشواری‌های جدی ایجاد خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =