خطرات ماشین ظرفشویی

آیا ماشین ظرفشویی شما میکروب‌های خطرناکی دارد؟

بی تردید به نظر اغلب زنان ماشین ظرفشویی تمام ظروف را بدون کوچکترین اثری از چربی و .. پاک میکند و ظروف پس از شنسته شدن با این سیستم هیچ میکروبی نخواهند داشت در وضعی که این صحیح نیست.

میکروب‌ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها توانایی دارند همه جا باشند که البته این «همه جا» شامل بدن آدم نیز میشود بنابراین غافلگیرکننده نیست چنانچه متوجه شویم که لوازم آشپزخانه‌ای هم یکی از میزبان‌های آن‌ها هستند.

ایجاد باکتری درون ماشین ظرفشویی

به گزارش دیلی میل متخصصان هشدار دادند که درون ماشین ظرفشویی مرتبا بالا و پایین اتفاق می‌افتد؛ رطوبت به خشکی، درجه حرارت بالا به درجه حرارت خنک، اندک و زیاد شدن اسیدیته، از طرفی وجود بخشی از باقیمانده خوراک در این سیستم بستر شایسته‌ای به منظور رشد بعضی از باکتری‌ها خواهد بود.

پژوهشگران کالج «لیوبلیجیانا» در اسلونی اعلام کردند که براساس تحقیقات تازه آن‌ها ماشین ظرفشویی محل شایسته‌ای به منظور رشد سودوموناس، اسچریچیا و آسینه تو باکتر است همه این باکتری‌های دارای پاتوژن هایی هستند که به شیوه معمولی بدون خطر شمرده میشوند ولی باعث ظهور عفونت برای انسان‌های با سیستم‌های ایمنی در ریسک خطر شوند.

برآیند نشان میدهد که بخش زیادی از ماشین‌های ظرفشویی حاوی باکتری هایی از جمله Escherichia است که شامل گونه هایی مانند E coli است که سبب مسمومیت خوراک در آدم میشود پژوهشگران توصیه میکنند مردم قبل و بعد از هر استفاده قطعا ماشین ظرفشویی را پاک کنند.

برآیند این یافته‌ها در گاهنامه Applied and Environmental Microbiology انتشار یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =