جلوگیری از سکته قلبی با یک خوراکی ساده!

به منظور جلوگیری و جلوگیری ازسکته و حمله و سکته قلبی چه میزان گردو بخوریم؟

گردو از منابع سرشار ویتامین و فسفر است یکی از خوراکی هایی که در دسته مغزها قرار می­گیرد. ولی آیا جدای از مزه و مزه مطبوع این ماده خوراکی به خواص فوق العاده آن دقت کرده­اید؟ این نوشته را مطالعه نمایید تا شما نیز تایید کنید که هر گردی گردو نیست!

گردو از جمله مواد مغذی است که بدلیل طبیت گرم آن از دوره کهن در تغذیه بسیار مورد مداقه بوده ولی تحقیقات در مورد این ماده قوت بخش کهن همچنان ادامه دارد میزان فسفر موجود در آن با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیز برابر است.

گردو خون ساز و تصفیه کننده خون، درمان کننده بیماری‌های ریوی ومسکن دل پیچه است مربای گردو، ملین بوده و آپاندیس را تحکیم میکند، خوردن آن از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا پیشگیری کرده و خوردن آن با انجیر و موز مقوی حواس و مغز است.

چون گردو دارای مس می‌باشد درنتیجه به جذب آهن در بدن کمک میکند گردو از پیدایش حمله و سکته قلبی جلوگیری میکند.

تاثیر گردو بر تندرستی قلب امری اثبات شده است و طبیبان بی تردید به منظور جلوگیری از حملات و مشکلات قلبی گنجاندن این ماده خوراکی پرخاصیت را در برنامه تغذیه‌ای خانمها و آقایان توصیه میکنند.

بررسی‌های مشخص کرده اند که مغزیجات آجیلی نظیر گردو، مملو از مواد دارای ارزش تغذیه‌ای با اهمیتی همچون چربی‌ها، پروتئین، ویتامینها و عناصر معدنی هستند که میتوانند سبب کم شدن کلسترول خون شوند.

هم چنین گردو در کاستن از تورم و التهاب و بهتر کردن کارکرد عروق که رل و نقش بسیار با اهمیتی در بیماریهای قلبی دارند، بسیار عالی عمل میکنند.

بیماری و حمله قلبی

تاثیر گردو بر جلوگیری و ممانعت از سکته و حمله و سکته قلبی

دکتر مایکل فالک، از سازمان تحقیقات علوم زندگی آمریکا، دراینباره میگوید: «نتایج مطالعه ما از نقش قطعی مغزیجاتی نظیر گردو در کاهش خطر بیماریهای قلبی سرخرگی پشتیبانی می‌کند»

به بیان وی، «آجیل‌ها محتوی مواد قوت بخش با اهمیتی هستند.

گردو تنها آجیلی است که شامل مقدار قابل دقتی آلفالینولنیک (ALA)، نوع گیاهی اُمگا۳، می‌باشد.

بطور معمول در هر ۲۸ گرم مغز گردو، دو پنج گرم از این ماده قوت بخش وجود دارد»

بیشتر از بیست سال مطالعه ژرف نشان داده است که گردو به همراه دیگر انواع مغزیجات میتواند با کاهش میزان کلسترول نامطلوب LDL تا ۱۶ درصد از فاکتورهای پرخطر قلبی-عروقی بکاهد.

هم چنین برآیند این مطالعه نشان میدهد که مصرف گردو به ویژه برای کاهش خطر بیماری قلبی در مبتلایان به دیابت تایپ دو خیلی پراهمیت است.

پژوهشگران توصیه میکنند مصرف دست کم حدود ۵۰ گرم مغزیجاتی نظیر گردو طی روز اثرات شگرفی بر کل کلسترول و LDL دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 1 =