بهتر کردن بینایی چشم پس از استفاده طولانی از کامپیوتر

پس از بکارگیری کامپیوتر برای تحکیم چشم خود این اقدامات را انجام دهید.

همه‌ی ما بر این باوریم که بکارگیری کامپیوتر سبب پیدایش کاستی بینایی میشود اما با این راه می‌توان بدون هراس از کاستی بینایی از کامپیوتر استفاده کرد.

در روزگار کنونی به علت تغییرات در تمام بخش‌های اجتماع تکنولوژی تبدیل به قسمت حذف ناپذیر زندگی انسان‌ها شده است که کامپیوتر و بکارگیری آن یکی از معمول‌ترین بخش‌های آن را شکل میدهد.

تا کنون بر این عقیده بوده ایم که بکارگیری کامپیوتر سبب پیدایش کاستی در بینایی میشود این نکته را باید دانست که بکارگیری هر ابزاری که احتیاج به داشتن دید در بازه نزدیک به چشم را داشته باشد چنانچه به صورت طولانی و وقت زیادی زمان ببرد می‌تواند کاستی بینایی را بدنبال داشته باشد.

چگونه می‌توانید چشمانتان را بعد از کار بر روی کامپیوتر در تمام روز، آرام و تحکیم کنید؟

در جهان امروز، بیشتر فعالیتهایی که می‌کنید بر روی کامپیوترتان است، با یک دنیا که به شیوه فزاینده‌ای دیجیتالی شده است، کامپیوتر‌ها قادر نیستند جایگزین شوند گرچه آن‌ها کار شما را آسان‌تر کرده اند، ولی معایب خاصی نیز دارند.

اشعه هایی که از روی صفحه نمایش کامپیوتر پخش می‌شوند، چنانچه در طی مدت طولانی پیش روی دید باشند، میتوانند برای چشم شما زیان آور باشند پس قطعا بایستی از شیوه هایی که در این قسمت از گفته ایم برای تحکیم چشم پس از بکارگیری کامپیوتر بهره جویی کنید.

تقویت چشم

شیوه هایی به منظور تحکیم چشم پس از استفاده کامپیوتر

شش توصیه اساسی و مهم به منظور تحکیم چشم پس از بکارگیری کامپیوتر

بکارگیری اقدامات احتیاطی خاص به منظور حفاظت و تحکیم چشم، بسیار بااهمیت است:

۱ چشم هایتان را بشویید:

چشمان خود را بطور مرتب بشویید، اینکار به خنک شدن و آرامش چشم یاری می‌کند پس بطور مرتب چشمانتان را دست کم پنج تا شش بار طی روز بشویید.

شستن چشم

تاثیر شستن چشم در قوی سازی آن‌ها

دو به منظور تحکیم چشم عینک ویژه کامپیوتر بگیرید:

از عینک ویژه کامپیوتر به منظور حفاظت از چشم خود بهره جویی کنید، زیرا تاثیر تابش از روی صفحه را کمتر می‌کنند چنانچه برای ساعت‌های طولانی در برابر کامپیوتر کار میکنید، باید یک عینک ویژه کامپیوتر بگیرید.

استفاده ار عینک

بکارگیری عینک ویژه کامپیوتر

۳ موقعیت شما مقابل صفحه نمایش:

صفحه نمایش بایست به طور ایدئال در تراز بازو قرار گیرد و زاویه دید مانیتور باید حدود ۳۵ درجه باشد، قطعا صندلی خود را بر اساس این نکته‌ها نگه دارید.

صفحه نمایش کامپیوتر

موقعیتی که شما باید مقابل صفحه نمایش داشته باشید.

چهار ورزش چشم به منظور تحکیم چشم:

شما باید چشمتان را برای کاستن از فشار و استراحت، ورزش دهید به این شیوه که پس از بیست دقیقه کار بر روی رایانه خود از قاعده ۲۰-۲۰ پیروی کنید، شما به یک شئ که به بازه حدود بیست فوت از شما است، خیره نگاه کنید.

این به ماهیچه‌ها چشم کمک میکند تا آرام شوند و بنابراین سلامت چشم شما را التیام میبخشد.

تقویت چشم

اهمیت ورزش دادن چشم‌ها

پنج به منظور تحکیم چشم به مدت زیادی کار نکنید:

به منظور کاستن ملال و خستگی در چشمانتان، بین جلسات کاریتان استراحت نمایید، خیره شدن پیوسته به یک صفحه نمایش به مدت زمان طولانی میتواند باعث مشکلات در چشم شما شود.

به ازای هر ۳۰ دقیقه‌ای که با کامپیوتر خود مشغول به کار هستید، دو دقیقه استراحت نمایید، این کمک میکند تا فشار بر روی چشمانتان کاسته شود. و همچنین کمک میکند تا فشار در عضلات گردن و پشت اندک شود.

کار کردن با کامپیوتر

کار نکردن به مدت زیادی

شش پلک زدن بیش از میزان رایج به منظور تحکیم چشم:

پلک زدن، چشم‌های شما را نمناک میکند و سبب ایجاد اشک میشود که اجازه نمی‌دهد چشم از خشکی رنج ببرد همچنین از تحریک چشم جلوگیری میکند و به پاک نمودن خاک از چشم یاری می‌کند.

چنانچه می‌خواهید در زمینه هر مشکل خاص چشم بحث کنید، میتوانید با یک متخصص اپتومتری مشاوره انجام دهید و سوالات رایگان بپرسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − یک =