توت فرنگی و اسفناج هم میتوانند سرطانزا باشند

میوه هایی که زیادترین آفت کش‌ها و فاکتورهای سرطان زا، چاقی و نازایی را دارند.

استفاده از بعضی سموم و آفت کش به منظور رشد میوه و سبزی‌ها بدون زیان آفت‌ها افزون‌تر از فایده‌ای که دارند زیان آور هستند بخصوص در میوه و سبزیجاتی که بدلیل ساختارشان این آفت کش‌ها را افزونتر در خود نگاه می‌دارند، در دنباله این قسمت از بهداشت و سلامت زیبان یک میوه و یکی از سبزی‌ها پرمصرفی که بواسطه آفت کش‌ها توانایی دارند عامل بیماری‌های پرخطر شوند را بشما معرفی خواهیم کرد.

توت اروپایی و اسفناج با بیماری سرطان، نازایی و چاقی رابطه دارند!

میوه سرطان زا

آفت کش استفاده شده در رشد توت اروپایی آن را تبدیل به میوه سرطان زا میکند.

به گزارش کار دسته زیست محیطی، آفت کش‌ها در هفتاد درصد از میوه‌ها و سبزی جات جذب می‌شوند و در محصول رشد مینمایند که این اندازه در توت اروپایی و اسفناج در زیادترین میزان می‌باشد.

آفت کش‌ها از دهه ۱۹۹۰ در آمریکا آمریکا در مزارع استفاده میشود و با وجود تحقیقات وسیع ایی در این موضوع و نشانه‌های خطرناکی که در حین بکارگیری آفت کش‌ها بر جسم و بدن اعمال می‌شوند، باز هم کشاورزها از این ماده پرخطر استفاده میکنند.

به بیان و گزارش محققین، هنوز برخی میوه‌ها هستند که با بکارگیری آفت کش‌ها خاصیت که مردها و سمی می‌شوند و بر ای آنهایی که از این محصولات استفاده میکنند خیلی پرخطر می‌باشد.

تمیز‌ترین و آلوده‌ترین میوه و سبزی‌ها کدام است؟

بعد از آزمایشات متعدد، دو محصول آووکادو و ذرت به عنوان تمیز‌ترین و سالم‌ترین میوه و سبزی‌ها منتخب شدند در وضعی که توت اروپایی و اسفناج آلوده و سمی‌ترین محصولات گزینش و انتخاب شدند.

میوه سرطان زا

اسفناج به عنوان آلوده‌ترین سبزی همراه میوه سرطان زا ست

از آفت کش‌ها همانطور که در بالا ذکر کردیم، از دهه ۱۹۹۰ به منظور رفع حشراتی که سبب صدمه رساندن به محصولات کشاورزی می‌شدند، توسط کشاورزان در مزارع استفاده می‌شدند و ولی بررسی‌ها نشان دادند که بکارگیری این مواد سمی سبب صدمه رساندن به محصولات و از میان بردن خاصیت آن‌ها میشوند که ولو با شستشوی کامل آن‌ها باز هم این سموم روی آن‌ها باقی می‌مانند و میتوانند سبب ایجاد برخی مریضی‌ها مانند دشواری هایی در رشد کودکان و مشکلات باروری در خانمها و حتی چاقی و سرطان در میزان بالا شوند.

در رشد و تربیت توت اروپایی و اسفناج از مقدار فراوانی آفت کش به منظور رفع حشرات استفاده میشود. طی آزمایشات مختلف، پژوهشگران یافتند که در موقع بکارگیری آفت کش‌ها، تقریبا ۲ برابر وزن هر محصول بر روی آن آفت کش ریخته میشود و هم چنین در این لیست محصولاتی مانند هلو، گیلاس و سیب نیز هستند که تقریبا ۲ برابر وزن آن‌ها از سموم برای هر محصول استفاده میشود.

آووکادو وذرت در صدر جدول پاک‌ترین و تمیز‌ترین محصولات قرار دارند؛ آکادمی ملی بهداشت آمریکا آمریکا برای نخستین بار هشداری در زمینه اثرات منفی آفت کش‌ها را در سال ۱۹۹۳ پخش کرد و این در هنگامی بود که یک بررسی نشان داده بود که بکارگیری سموم می‌تواند سبب صدمه مغزی و ساختار عصبی در نوزادان شود.

در سال ۱۹۹۶ قانون آژانس حفاظت از محیط زیست برای بررسی و تنظیم و قطع بکارگیری آفت کش‌ها، فقدان بکارگیری آفت کش‌ها را به تصویب رساند از آن زمان تاکنون، بکارگیری بخش زیادی از آفت کش‌ها ممنوع شد و با این حال باز هم به میزان اندکی از این مواد پرخطر در مزارع مورد استفاده قرار می‌گیرند. هم چنین طی یک مطالعه در هاروارد نشان داده شد تازه را و خانمهایی که از محصولاتی سمی استفاده میکنند، سبب نازایی آن‌ها می‌شوند.

تمیزترین و سالم‌ترین میوه‌ها:

۱-آووکادو

۲-ذرت

۳- آناناس

۴-کلم

۵- پیاز

۶-نخودهای یخ زده.

۷-پاپایا

۸-مارچوبه

۹-انبه

۱۰- بادمجان

۱۱-عسل

۱۲-کیوی

۱۳-طالبی

۱۴-گل کلم

۱۵- بروکلی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =