بررسی مضرات هسته و برگ بعضی میوه ها

هنگام مصرف میوه ‌ها به این نکته‌ها توجه داشته باشید.

با وجود تاکید صد در صدی محققان نسبت به تغذیه گیاهی و طبیعی توصیه می‌شود از مصرف برگ‌ها یا هسته‌های قید شده در این فهرست امتناع کنید.

سیب

مضرات دانه سیب برای بدن

دانه‌های سیب
بعضی‌ها پس از خوردن سیب دانه‌های آن را هم می‌جوند. آمیگدالین ماده‌ای است سمی که در دانه‌های سیب یافت شده و رسیدن مقادیر زیاد آن به جسم مشکل ساز است.

هر عدد سیب بین صفر تا بیست عدد دانه دارد و در صورتیکه فرد بیشتر از ۱۵۰ دانه که به شیوه تقریبی یکصد گرم میشود را مصرف کند با مسمومیت مرگبار ناشی از سیانید مواجه میشود. بجز دانه سیب، پوست و گوشت این میوه کاملاً بی ضرر و برای تندرستی جسم آدم بسیار با فایده اند

به غلط بعضی افراد گمان میکنند که مصرف میزان اندک سیانید موجود در سیب برای تندرستی جسم بافایده است که این تصور کاملاً غلط است و میتواند به تجربه‌ای گران و به قیمت فقدان جان آن‌ها تمام شود. چنانچه به غلط یک الی چند عدد دانه سیب را مصرف کردید دلواپس نباشید، ولی حتماً هنگام خوردن سیب دانه‌های آن را جدا نمایید و با آسایش از مزه و ویژگی‌های درمانی این میوه پرخاصیت لذت ببرید.

میوه هایی که برای بدن خطرناک هستند

هسته هلو و تهدید تندرستی جسم

مغز هلو
۸۸ میلی گرم سیانید! وجود این اندازه سیانید در مغز این میوه اندکی عجیب است. هسته ترک نخورده هلو، معده درد ایجاد میکند و خوردن هسته‌های ترک خورده آن هم تندرستی عمومی شما را تهدید میکند.

در ارتباط با هسته‌های هلو کم‌تر اتفاق میوفتد. چرا که سختی بیشتر از حد معمول هسته و تلخ بودن دانه آن بطور معمول مانع از خوردن آن میشود ولی بهرحال در هسته هر دوی این میوه‌های تابستانی خوشمزه مقادیر چشمگیری سم آمیگدالین موجود است که شبیه مکانیسم‌های گفته شده میتواند برای بدن مشکل‌ساز باشد.

! اسید پروسیک در هسته گیلاس!

هسته گیلاس
اسید پروسیک موجود در مغز هسته گیلاس نیز به جسم صدمه میرساند. هسته گیلاس دانه‌هایی حاوی سیانید هستند. پسندیده‌تر است از خوردن آن‌ها پرهیز کنیم. خوردن یک دانه گیلاس امکان دارد منتج به زیان جدی نشود، ولی چنانچه زیاد خورده شود منتهی به سرگیجه، استفراغ و حتی مرگ خواهد شد.

مضرات قسمت سبز سیب زمینی

سیب زمینی سبز شده.
وجود مقدار بیشتری از ماده‌ای بنام سولانین علت سبزشدن سیب زمینی است. این ماده که سمی است میتواند روی ساختار مرکزی اعصاب اثر گذارد. بنابراین سیب زمینی سبز شده را به هیچ شکلی مصرف ننمایید.

سبزیجات مضر

برگ‌های ریواس مسموم کننده هستند.

برگ ریواس
ساقه ترش مزه و مفید ریواس خواصی جدا از برگ آن دارد و از آن در مهیا سازی خوراکی‌های گوناگون استفاده میشود.

گرچه میتوان این ساقه را خام خواری کرد ولی برگ‌های آن مسموم کننده هستند.

دو ترکیب بنام اکسالیت و آنتراکوینون گلیکوسید در برگ‌های ریواس یافت شده که به جسم زیان وارد می‌کنند.

گوجه فرنگی

مضرات خوردن برگ گوجه اروپایی

برگ گوجه اروپایی
قطعا شنیده اید که پوست گوجه اروپایی هضم نمی‌شود ولی خوردن آن مانعی ندارد و می‌توانید گوجه اروپایی را با پوست میل نمایید. علی رغم این چنانچه کسی هوس خوردن برگ این صیفی را کرد باید بداند که محققان در یافته اند ماده‌ای شیمیایی بنام گلیکوالکالید در برگ‌های گوجه اروپایی وجود دارد که مصرف آن میتواند سبب معده درد و بروز اختلالات عصبی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 4 =